Talent aitab MMile, edasi peab olema õnne ja raha

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hispaania ralli. Sander Pärn.
Hispaania ralli. Sander Pärn. Foto: Timo Anis

Homme autoralli MM-hooaega alustav Ott Tänak on Markko Märtini ja Urmo Aava kõrval kolmas eestlane, kes saab panna ennast proovile kuninglikus WRC-sarjas. Autoralli MM-tiitli eest võitlema pääsemiseks peab olema vaieldamatult talendikas roolikeeraja, kuid tihti ainult sellest ei piisa. Vaja on ka kas paksu rahakotti, mainekat mentorit või kuhjaga õnne – veel parem, kõike korraga.

Näiteks Märtin jäi silma erasõitjana toonases tihedas konkurentsis vägevat kiirust näidates, Aava tegi endale nime mitme hooaja jooksul Juunior WRC-sarja tippu kuuludes, juba noorena väga kiire sõitja maine omandanud Tänaku teed sillutas mentor Märtin, pärast esimest võimalust tabanud tagasilööki pidi ta aga ise oma küpsust tõestama.

Arvestades Eesti väiksusest tingitud raskusi sponsorraha leidmisel – tippautoga sõites küündib WRC-hooaja maksumus tugevalt üle 1,5 miljoni euro – ja tehasetiimide omanikeks olevate autotootjate siinset nappi reklaamväljundit, peavadki tippsarja ihkajad just sõitjatena konkurentidest pea jagu üle olema. Selleks tuleb järjekindlalt liikuda mööda madalamaid sarju ülespoole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles