Siim Plangi: suutsime keerulistes oludes vigu vältida ja teha üsna puhta sõidu

Mariel Gregor
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Siim Plangi Liepaja rallil võidetud tšekiga.
Siim Plangi Liepaja rallil võidetud tšekiga. Foto: fiaerc.com

Lätis, Liepajas sõideti nädalavahetusel FIA ERC Euroopa autoralli meistrivõistluste teine etapp, Rally Liepaja. Keerulistes oludes sõidetud rallil tulid Siim Plangi ja Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer EVO X) absoluutarvestuse teisele kohale ja võitsid ralli ERC 2 klassis. Raul Jeets ja Andrus Toom (Ford Fiesta R5) tulid oma klassi kolmandale kohale.

Kui Rally Liepaja laupäevased katsed läksid kiirelt kruusaseks, kuna lund ja külma oli sealkandis vähe, siis pühapäevaks olid olud kardinaalselt muutunud. Miinuskraadid ja lumetuisk muutsid katsed kohati väga keeruliseks, kui nähtavus oli 20-30 meetri kandis. Ralli esimese päeva absoluutarvestuse teisel ja ERC 2 ehk siis N-rühma autode arvestuse liidritena lõpetanud Plangi ja Sarapuu jätkasid teisel päeval samuti heas hoos.

Ralli liidrite, Craig Breeni ja Scott Martiniga (Peugeot 208 R5) liiguti samas tempos ja suudeti keerulistes oludes vältida eksimusi. Tasuks väga väärtuslik ERC 2 arvestuse võit ja Rally Liepaja absoluutarvestuse teine koht, ralli võitnud Breen-Scott'ile jäi kaotust 1.40,7 Lisaks kuulub Plangile ja Sarapuule 7000 eurone tšekk. Nimelt on FIA ERC sarjas igal etapil 20 000 suurune auhinnafond seitsmele esimesele erameeskonna sõitjale ja selles arvestuses olid Plangi ja Sarapuu samuti parimad. 

«Väga rahul ralli ja tulemusega, olud olid väga keerulised, kuid suutsime vigu vältida ja teha üsna puhta sõidu. Meie hooaja algus on olnud suurepärane ja usun, et võtsime sellelt rallilt maksimumi. Sellel aastal on eesmärk FIA ERC sarjas veel startida, kindlasti 17.-19. juulil sõidetav auto24 Rally Estonia ja mõtleme juba ka mõne teise etapi peale, näiteks Assooridel sõidetavale rallile, kuid hetkel pole selles osas veel asjad kindlad,» rääkis Plangi pärast edukat rallit.

Raul Jeets ja Andrus Toom, kellel samuti eesmärk sellel aastal teha FIA ERC sarjas kaasa mitu etappi, alustasid oma tänavust hooaega Rally Liepajaga. Kahjuks varjutasid nende tulemust mitmed probleemid ja teisel päeval olid avapäeva kümnendana lõpetanud Jeets ja Toom esimesena rajal, puhastades lund täis tuisanud teed. Vaatamata sellele tõusid nad enne kolme viimast katset ralli kuuendale kohale, kuid kolmel viimasel katsel pidid taas kohti ära andma ja lõpetasid Rally Liepaja absoluutarvestuse kümnendal ning ERC klassi kolmandal kohal. 

«Esimese päeva esimesel kolmel katsel ei näinud me, mis käiguga sõidame, kuna näidikuteblokis oli miski viga. See parandati hoolduses ja päeva teine pool oli juba parem. Pühapäeval olid olud keerulised, kuid valisime õige rehvi ja kolm esimest katset olid päris head. Nähtavus oli küll piiratud, kuid auto pidamine oli hea. Päeva viimase kolme katse eel oli autol mingi probleem ja olud läksid väga keeruliseks. Keeruline oli aru saada, kas sõidame tee peal või põllul. Lund oli nii palju, et kohati oli oht kinni jääda. Kokkuvõtvalt oleme rahul, et oleme finišis ja ma usun, et see oli hea algus hooajale,» rääkis Raul Jeets.

ERC Junior arvestuses startisid Liepajas Rainer ja Rauno Rohtmets (Citroen C2 R2). Noormehed näitasid väga head kiirust, püsides stabiilselt tugeva konkurentsiga ERC Junior klassi esikuuikus. Paraku jäi nende ralli pühapäeval mootoriprobleemide tõttu pooleli.

Rally Liepaja oli ka kaheks Läti meistrivõistluste sarja etapiks, kumbki päev läks eraldi etapina arvesse. Esimesel päeval olid Läti arvestuses etapivõitjateks nii Plangi-Sarapuu kui Jeets-Toom, seda vastavalt LRC 2 ja LRC 1 arvestuses. Gustav Kruuda ja Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) olid laupäevasel etapil LRC 3 klassis kolmandad. Pühapäevasel etapil olid LRC 2 klassis taas kiireimad Plangi-Sarapuu, LRC 1 klassis olid Jeets-Toom kolmandad. LRC 3 klassis olid väga heas hoos esimesel päeval katkestanud Karl Martin Volver ja Margus Jõerand (Peugeot 208 R2), kes võitsid kuuest sõidetud katsest viis. Kahjuks kaotasid nad aga sellel katsel, mida nad ei võitnud kiireimale üle viie minuti ja sellega olid nad konkurentsist väljas. Kruuda-Järveoja, kes olid peale teist katset klassi neljandad, katkestasid selle päeva mootoriprobleemide tõttu. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles