Kuulsa McLaren-Honda tõehetk

Kadi Parts
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fernando Alonso.
Fernando Alonso. Foto: SCANPIX

VORMEL-1. Sel nädalavahetusel pannakse üle mitme kuu taas mootorid põrisema F1-sarjas, pühapäeval sõidetakse tänavuse hooaja avaetapp Austraalias. Kui hooaja eel sõidetud testid andsid mitmele meeskonnale põhjust rõõmustamiseks, siis üsna tumedad pilved on McLareni tiimi kohal, sest tänavuseks aastaks sõlmitud koostöö Hondaga pole seni üleliia edukalt läinud ja testisõidud olid murettekitavad – nii jääb esimese sõidu eel üheks suuremaks küsimuseks, kas meeskond suudab hooajaeelsetest probleemidest üle saada ja püsida konkurentsis, nii nagu vormelisõbrad kunagise kuulsa McLaren-Honda koostöö jätkuna oodata võiksid.

Kui mullu konstruktorite karikas viienda koha saanud McLaren teatas, et nad vahetavad tänavuseks aastaks Mercedese mootori Honda vastu välja, kangastus F1 fännidele ilmselt üsna kiirelt silme ette 1980. aastate lõpp ja 1990. aastate algus, kui sama koostöö sõitjatena valitsesid kuninglikku võidusõidusarja Alain Prost ja Ayrton Senna. McLareni fännid lootsid kindlasti, et tiimi hakkab sel hooajal saatma kas just päris samasugune edu nagu toona, aga vähemalt suudavad kogenud Jenson Button ja tiimi toodud Fernando Alonso sekkuda kõrgemasse mängu.

Hooajaeelsete testisõitude järel on olukord aga McLaren-Honda jaoks kõike muud kui roosiline, sest kõik kolm testi läksid üle kivide ja kändude. Esmalt Jerezis sõidetud testil sai Button 16 võistleja seas eelviimase koha, Alonso jäi hoopiski viimaseks. Sealjuures läbisid mehed terve testi peale vastavalt 41 ja 38 ringi, mis tähendas, et tiimi saldoks jäi vaid 79 ringi – võrdluseks suutis enim ringe sõita Mercedes, kelle arvele jäi 516 ringi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles