Red Bull sai Renault’ käest halva uudise

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Daniil Kvjati sõit lõppes Austraalias enne kui õieti alata sai.
Daniil Kvjati sõit lõppes Austraalias enne kui õieti alata sai. Foto: SCANPIX

Red Bulli ja Toro Rosso vormel-1 meeskonnad said mootoritootja Renault’ käest kehva uudise – võiduvõimelist jõuallikat need tiimid sel hooajal tõenäoliselt ei näe.

Pärast avaetappi Austraalias, kus Red Bulli sõitja Daniil Kvjat ei jõudnud startigi ja Toro Rossol debüüdi teinud Max Verstappen pidi mootoriprobleemide tõttu katkestama, tunnistas Red Bulli tiimijuht Christian Horner, et Renault’l on «asjad natuke sassis». Mullu kolm etappi võitnud Daniel Ricciardo lõpetas kuuendana, ent kaotas võitjale ringiga, Carlos Sainz Jr sai Toro Rossol 11 lõpetaja seas 9. koha. Ricciardo mulluste etapivõitude järel lootis Renault talve jooksul mahajäämust Mercedesest poole võrra vähendada, kuid pigem on vahe suuremaks kärisenud.

«Etapivõiduks võimeline jõuallikas ei sünni selle aasta jooksul, nii palju on selge. Aga õnneks ei ole etapi võitmiseks vaja ainult head mootorit, vaid ka head autot ja sõitjaid,» sõnas Renault’ vormel-1 osakonna juht Cyril Abitebouil väljaandele Autosport.

Prantsuse tootja on teinud mootori arendamisel kiireid samme, jättes teatud astmeid vahele – see aga maksab nüüd kätte. «Oleme talve jooksul tegelenud agressiivse arendustööga, kuid see tähendab, et osa asju, mis tulnuks ära teha mootoristendis, tehti ära hoopis rajal. See pole päris õige arendusviis,» nentis Abitebouil. «Pole saladus, et ka Red Bull pooldab väga agressiivset arengutaktikat. Nad soovivad, et meie teeksime mootoriga sama, mida nemad teevad kogu ülejäänud autoga. Jah, suudame mootori osas paremat tööd teha, aga seda ei saa teha ühe talvega,» sõnas Abitebouil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles