Priit Rätsep kihutas Lätis poodiumile

Kaarel Täll
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Priit Rätsep
Priit Rätsep Foto: Jānis Pastars

HRC Honda Racing meeskond osales lõppenud nädalavahetusel Läti motokrossi meistrivõistluste avaetapil Aizpute krossirajal, kus kõik meeskonna sõitjad olid võistlustules pühapäeval toimunud sõitudes.

MX1 klassis tegi hea võistluse Priit Rätsep, kes oli samuti Hondal võistleva Gert Krestinovi ja lätlase Davis Ivanovsi järel kummaski sõidus kolmas. Meeskonna teine sõitja Kevin Didvig lõpetas sõidud 14. ja 13. kohaga.

«Stardid olid pühapäeval muidugi tasemel, kui esimeses sõidus olin teine ja teises tuli juba stardivõit. Esimeses sõidus sai alguses kõvasti kihutada ja mõned ringid isegi juhtisin, kuid kusagil 15 minuti peal läksid käed nii täis, et sõita oli üpris valus. Teises sõidus võtsin natuke rahulikumalt ja proovisin oma kolmandat kohta hoida ning tegelikult polnudki seekord muud vaja. Hooaeg on pikk ees ja esimestel sõitudel ei ole vaja hakata üle oma varju hüppama! Eks see olegi hooaja alguse probleem, kui ei ole veel piisavalt sõita saanud. Aga pole hullu, iga võidusõiduga olukord paraneb,» rääkis Rätsep, kes võistleb sellel reedel jälle Lätis, kui Valmieras sõidetakse lõunanaabrite väga maineka kommertskrossisarja Superkauss avaetapp.

85cc klassis osalenud Henry Vesilinnu päev algas hästi, kui ta sõitis välja kvalifikatsiooni kiireima aja. Esimene sõit kulges tema jaoks väga hästi, kui paa ringi enne lõppu ta kukkus liidrikohal sõites ning oli lõpuks kümnes. Vesilind pidi kahjuks teise sõidu stardikurvis kukkuma ja seda nii hullusti, et osa konkurentidest sõitsid talle otsa. Sitke poiss suutis aga sõitu jätkata ning ületas lõpujoone 11ndana. Kahe sõidu kokkuvõttes kuulus talle üheksas koht. Etapi esikolmiku moodustasid eestlased Andreas Hiiemägi ja Meico Vettik ning leedulane Nosius Gasiunas. 

«Laupäeva hommikul kohale saabudes oli enesetunne üpris halb. Kontrolli mõttes kraadisin end ja oli palavik. Ajasõidus läks enesetunne veidike paremaks ja suutsin parima ringiaja enda nimele saada. Peale kvalifikatsiooni kraadisin uuesti ja palavik oli langenud, kuid see lõplikult ei taandunud ning esimesse starti minnes oli ikka palavik sees. Stardis sain üllatavalt hästi ehk siis lausa esimesena minema ja suutsin konkurentidelt eest ära sõita ning vahemaad hoida. Kahjuks kaks ringi enne lõppu suutsin kukkuda ning tsikli siduriheebli katki teha. Teise sõitu läksin jube kõrge palavikuga ning eks see oli ka üks põhjustest, et stardikurvis kukkusin. Tänan Jussi ja oma vanemaid, kes toetasid mind sellel raskel päeval,» rääkis oma katsumustest Vesilind, kelle kehatemperatuur oli teises sõidus 38,5 kraadi.

HRC Honda Racing meeskonna eestvedaja Juss Laansoo jäi sõitjate esimese Läti võistlusega rahule: «Nii Priit kui Henry olid mõlemad tublid, eriti Henry, kes otsustas üldse kohale tulla ja haigena sõita. Honda ja toetajad pidid olema Lätis esindatud ning selle tegi Henry omalt poolt tublisti ära. See ütleb poisi suhtumise kohta nii mõndagi. Natukene on kahju, et esimeses sõidu suur pingutus kukkumise tõttu realiseerimata jäi, kuid see on motokross ning eelkõige on oluline tervena enda tublit tööd jätkata. Tänud ja kiitus selle pingutuse eest Henryle! Priit tegi samuti enda töö ilusti ära. Mõlemas stardis oli ta esimeste seas ning sõitude algfaasis oli kiirus ning sõidujoon ilus. Sõit oli kindlasti parem, kui eelmisel võistlusel ja positiivne oli ka see, et Priit suutis kainet pead säilitada ning tundis ära selle hetke, mil tempo ja kere vastupidavus enam kooskõlas ei olnud ning lasi Ivanovsi ja Krestinovi mööda,» selgitas Laansoo.

«Kuna Priit ega Henry pole alanud aastal läbinud lõunamaiseid laagreid ning võistlusminuteid ja sõidutunde on veel vähe, siis ei saa hetkel üle enda varju hüpata. Hea oli tõdeda, et Priidu tsikkel oli väga stabiilne ja võttis mõlemad stardivõidud. Seega uus Honda tõestas end ilusti ja olen kindel, et Priidu CRF 450r-le leiame hooaja edenedes parimad seadistused. Natukene kahju on mul, et ma Henryt nii palju tsikli koha pealt aidata ei saa, sest CRF 150 rb on minu jaoks liiga pisike, et seda ise seadistada ning noor mees alles õpib, kuidas ise tsikli kohta tagasisidet anda. Üldpildis oli HRC Honda Racingul aga positiivne päev ning loodame, et sõitjad püsivad terved ning toetajate poolt võimaldatud parim tehnika ja sõitjate endi tugev töö kannab hooaja jooksul veel vilja,» jätkas Laansoo.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles