Renault' boss: ainult mootoreid tootes vormel-1 sarjas ellu ei jää

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fernando Alonso Renault' vormel-1 auto roolis.
Fernando Alonso Renault' vormel-1 auto roolis. Foto: Reuters / Scanpix

Vormel-1 sarja mootoreid tarniva Renault' juht Cyril Abitebouil andis mõista, et jutud sellest, nagu tahaks prantslased sarjas taas oma tiimiga osaleda, ei pruugi olla õhust võetud.

Vormel-1 sarja kuluaarides räägitakse juba mõnda aega, et Renault tahab taas omanimelise tiimi luua. Valikute seas on nii Toro Rosso kui ka Lotuse ostmine. Tänavu tarnib Renault jõuallikaid nii Toro Rossole kui ka Red Bullile, ent praegune leping mõlema tiimiga lõpeb järgmise hooaja järel.

«Võime öelda, et praegusi reegleid arvestades ei ole ainult mootoritootjana lihtne sarjas ellu jääda. Kulud on tõusnud nii kõrgele, et ainult jõuallikate tootmine ei õigusta siin viibimist. Peaksime ju kinni püüdma Mercedese, kes on lati väga kõrgele asetanud,» selgitas Abitebouil portaalile Motorsport.com.

«Teoorias võime leida koostöövõimaluse Red Bulliga, sest meie suhe on seni hästi toiminud,» lisas Abitebouil. «Aga ühise keele leidmine on raskem kui vanade mootorireeglite puhul. Teoorias oli säästvamate jõuallikate peale üleminek hea mõte, kuid kulusid silmas pidades jätsime esialgu paar olulist asja märkamata,» tunnistas ta.

Renault osales vormel-1 sarjas viimati omanimelise tiimiga aastatel 2002-2010 ning 2005. ja 2006. aastal võideti ka tootjate tiitel, lisaks krooniti Fernando Alonso mõlemal korral individuaalseks maailmameistriks. 2011. aastal taandusid prantslased Lotuse tiimis osanikuks ja mootoritarnijaks ning alates 2012. aastast on tegutsetud vaid mootoritarnijana.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles