Ralf Aroni pühapäev Saksamaa vormel-4 sarjas nurjus täielikult

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ralf Aron Monzas.
Ralf Aron Monzas. Foto: Prema Powerteam

Saksamaal ADAC vormel-4 sarjas võistlev Eesti vormelipiloot Ralf Aron tegi Red Bull Ringil peetud teisel etapil laupäeval väga hea esimese sõidu, lõpetades teisena. Mõlemas pühapäevases sõidus jäi eestlane aga paraku tulemuseta.

Laupäeval peetud avasõidus kaotas Prema Powerteami värvides kihutav Aron sõidu võitnud Joel Erikssonile 1,035 sekundiga, kolmas oli eestlase tiimikaaslane Guan Yu Zhou (+2,953). Ühtlasi kerkis Aron sarja liidriks. «Olen tulemusega väga rahul, auto oli suurepärane – tänan selle eest kogu võistkonda. Pean tunnistama, et Joel oli täna veidi parem, aga oleme tugevad ja pühapäeval ründame taas. Võit näis algul olevat käeulatuses, aga sõidu keskpaigas kaotasin vajalikku kiirust. Positiivne on see, et olen nüüd üldtabelis liider. Teen muidugi kõik, et seda kohta säilitada,» lausus Aron pärast laupäevast sõitu sarja kodulehekülje vahendusel.

Paraku ei õnnestunud plaani ellu viia, ehkki pühapäeva hommikul peetud teises sõidus püsis Aron pikalt kolmandal kohal. Siis sai eestlane aga kokkupõrke põhjustamise eest boksist läbisõidu karistuse, mis kustutas lootused heale kohale. Kolmanda kümne lõppu langenuna otsustas Aron rehvide säästmiseks katkestada.

«Karistus oli täiesti teenimatu, sest konkurent tõesti pidurdas minu ees nii vara, et mul polnud enam kuhugi minna,» nentis Aron. «See oli ikka väga frustreeriv, sest nii esimeses kui teises sõidus oli hulganisti avariisid ja mitte kedagi nende eest ei karistatud. Võistluse juht lasi olukorral täiesti kontrolli alt väljuda ja selle asemel, et karistustega hoolimatute sõiduvõtete eest sõitjaid korrale kutsuda, lasi kontrolli käest. Ja siis järsku otsustati mind ainsana karistada. Käisin võistluse järel ka kohtunike jutul asja selgitamas, aga tagant järele polnud midagi enam teha.»

Kolmanda sõidu võitis austraallane Joey Mawson, Aron põrkas sõidu alguses kokku Erikssoniga ja mõlemad olid sunnitud võistluse pooleli jätma. Avasõidu esikümme startis kolmandale sõidule pööratud järjestuses ja seega oli Aroni stardikoht üheksas. Juba esimestes kurvides algas rajal taas äge trügimine ja peagi sõidetigi ka Aronile küljelt sisse, mis lõhkus eestlase auto ja ta oli sunnitud katkestama. «Üks sõitjatest sõitis rajalt välja, sai seejärel rajale tagasi ja samal hetkel sõitis mulle lihtsalt küljelt sisse,» kommenteeris pettunud Aron.

«See vallandas pealegi ahelavarii, kuhu sattus ka mu tiimikaaslane, kes viidi isegi haiglasse kontrolli. Õnneks on temaga siiski kõik korras. Kohtunike tööd iseloomustab ka minu katkestamise järel toimunu. Peatasin avarii järel oma katkise auto, lülitasin vastavalt reeglitele käigu neutraalsele, ronisin autost välja ja lahkusin ohutusse kohta. Aga suurel kallakul hakkas auto veerema rajale tagasi. Õnneks oli võistlus juba peatatud. Hiljem teatati mulle, et saan ka selle eest karistada, et lasin auto veerema. Läksin taas kohtunike juurde, reegliraamat näpus ja seletasin, et ei saa ju korraga joosta ohutusse kohta ja samal ajal autot pidurdada. Lõpuks saadi minust aru ja karistamisest loobuti.»

Sarja üldarvestuses on Aron nüüd neljandal kohal, ent kuna kolmas sõit nurjus ka üldarvestuses kahte esimest kohta hoidval Erikssonil ja Marvin Dienstil, ei kärisenud punktivahe liidritega suureks. Eriksson on kogunud 74 ja Dienst 73 punkti, kolmandal kohal on 64 punktiga Mawson ja Aron jääb temast omakorda maha vaid ühe punktiga.

Sarja kolmas etapp peetakse 19.-21. juunil Spa ringrajal.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles