Red Bulli juht anub: lubage meil konkurentidele järele jõuda

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Red Bull on tänavu olnud jõuallikatega püstihädas.
Red Bull on tänavu olnud jõuallikatega püstihädas. Foto: SCANPIX

Red Bulli vormel-1 võistkonna juht Christian Horner palus avalikult, et Hondal ja Renault’l lubataks oma jõuallikate arendusega Mercedesele ja Ferrarile järele jõuda – muidu kannatavat terve vormel-1 sari.

Red Bullile ja nende sõsartiimile Toro Rossole jõuallikaid tarniv Renault ning McLarenit alates tänavusest mootoritega varustav Honda on käesoleval hooajal olnud hädas nii kiiruse-võimsuse kui ka vastupidavusega. Lõppenud nädalavahetusel Austrias peetud etapil karistati nii McLarenit kui ka Red Bulli karmilt, sest mõlemad tiimid on juba praeguseks ületanud terve hooaja peale ette nähtud jõuallikate piirnormi.

«Midagi tuleb ette võtta, sellest asjast peab rääkima. Ärge saage minust valesti aru – sageli arvatakse, et ma vingun või kurdan Mercedese üle. Ei, nad on teinud supertööd. Nad on reegleid hästi tõlgendanud ja saanud kõigist teistest paremini hakkama,» selgitas Horner väljaande Autosport vahendusel. «Häda on selles, et nad on praegu teiste tootjatega võrreldes täiesti omaette klassist. Honda ja Renault peaksid olema võimelised teiste tootjatega vähemalt mingilgi määral konkureerima. Kardan, et sari ei saa endale seda lubada, et need kaks tootjat praegu sellises seisus on,» sõnas Horner.

Rahvusvaheline Autoliit FIA lubas 2008. aasta järel Renault’l erandkorras mootori arendustöös muudatusi teha, sest prantslaste esimene katse konkurentsivõimelist jõuallikat luua oli läbi kukkunud. Praegu mootorite arendustööle kehtivad piirangud on toonastest veel märksa karmimad ega võimalda kummalgi hädas oleval mootorivalmistajal suuri muudatusi ette võtta. «Honda uus president oli Austria etapil kohal ja ma ei usu, et ta oleks nähtut eriti nautinud,» leidis Horner. «Ka Renault ei pruugi enam kulutamisel mõtet näha, kui karistused on nii karmid ja avalikkus neid kogu aeg ebaõnnestumiste tõttu mõnitab.»

Red Bulli sõitjad Daniel Ricciardo ja Daniil Kvjat ning McLarenite rooli keeravad Fernando Alonso ja Jenson Button ületasid kõik Austria etapil lubatud mootorinormi ning tõsteti karistuseks stardirivis tahapoole. Reeglite järgi on tänavusel hooajal lubatud kasutada nelja jõuallikat, kuid kõigi nimetatud meeste autosse tõsteti Austria etapi eel juba viies mootor. Neljast sõitjast suutis parima koha välja võidelda Ricciardo, kes tõusis sõidu lõpuks viimasele punktikohale ehk kümnendaks.

MM-sarja üldtabelis hoiavad Ricciardo ja Kvjat seitsmendat-kaheksandat kohta, vaid neli punkti kogunud Button on 17. kohal. Austrias avaringil Kimi Räikköneniga kokku põrganud ja katkestanud Alonso on seni finišilippu näinud vaid kahel etapil ning jätkab endiselt nullipoisina. Seni peetud kaheksa etapi jooksul pole Mercedese sõitjad Lewis Hamilton ja Nico Rosberg kordagi poodiumilt eemale jäänud, tootjate arvestuses on Mercedese punktisumma juba praegu ligi kuus korda suurem kui neljandal kohal oleval Red Bullil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles