Autoralli Eesti meistritiitel ületab MMi medali väärtuse

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Martin Kangur võitis tänavu ülitihedaks kujunenud autoralli Eesti meistrivõistluste A7 klassi.
Martin Kangur võitis tänavu ülitihedaks kujunenud autoralli Eesti meistrivõistluste A7 klassi. Foto: Ray Põder

Autoralli Eesti meistrivõistlustel on esiveoliste autodega sõitvate noormeeste konkurents tihedam kui MM-medaleid jagavas JWRC-sarjas. 



Sellise julge avalduse saab teha tänavuste tulemuste põhjal. MM-sarjas Suzukiga sõitev Karl Kruuda asub JWRC-klassis 3. kohal, ja arvestades seda, et sarja lõpuni on vaid üks etapp, võibki eestlane hooaja kokkuvõttes tiitlivõistluse poodiumile tõusta. Samas leppis ta Eesti meistrivõistlustel esiveoliste klassis A7 kõigest 4. kohaga.

Seega põhineb loo esimeses lauses toodud väide puhastel faktidel. Tõsi, Eestis sõidab ta küll Hondaga, ent lähimad konkurendid kasutavad sama marki masinat, pealegi osales Kruuda kõigil kuuel kodusel kihutamisel.

Kõva kodune tase

Esiveoliste autode kodust taset hindavad väga kõrgeks ka sõitjad ise ja aastaid juunioride sarjas MM-rallidel tiirelnud Urmo Aava. «Euroopast on siin käinud sõitmas igasuguseid mehi, kuid nad pole meile lähedale saanud,» märkis Eesti meistrivõistlustel hõbeda võitnud Siim Plangi.

Möödunud nädalavahetusel Saaremaal lõppenud hooaja kokkuvõttes krooniti A7 klassi Eesti meistriks Martin Kangur. Plangi kaotas talle kahe punktiga, Kaspar Koitla jäi võitjast maha 6,5 punkti. Üksikutel etappidel noppisid esikolmikukohti ka Kruuda ja Sander Pärn, kes kokkuvõttes olid vastavalt neljas ja viies. Kõik viis on noored tulevikumehed – neist neli on alles gümnaasiumi lõpuklassides, vaid Koitlal täitus suvel juba 21. eluaasta.

Aava arvates peakski Koitla olema esimene, kes väikeselt esiveolisega autolt mõnda mehisemasse masinaklassi ümber kolib. «Koitla on juba aastaid selle autoga sõitnud, tema võiks varsti neliveolisesse masinasse istuda,» leidis Aava. Võimalik, et rallimees teeb selle sammu juba järgmisel hooajal, ent ajalehe veergudel ei soostunud ta oma tulevikust rääkima.

Ülejäänutel pole Aava hinnangul mõtet suurema auto soetamisega kiirustada. Aktiivsest rallisõidust taandunud mehe hinnangul pakub kodune konkurents, kus rallivõite võetakse kordamööda, arenguks hea pinnase.

«Koduse sarja kõrval oleks hea vähemalt kaks-kolm korda aastas mõnel MM-rallil või IRC-sarja etapil osaleda. Neid kordi tuleks hooaja peale hajutada, nii saaks pidevalt oma taset tippudega võrrelda,» arutles Aava.

Eeloleval nädalavahetusel juba Šotimaal IRC-sarja osavõistlusel startiv Plangi soovibki tuleval hooajal Aava sõnade järgi talitada ja lisaks Eesti meistrivõistlustele ka mõnel IRC-sarja osavõistlusel ja Soome meistrivõistluste etapil startida. «Kui juba Soomes õnnestub hästi hakkama saada, võib igal pool võistelda,» leidis ta. «Mõistagi osaleks hea meelega terve hooaja kestvas sarjas, kuid võimalused seavad oma piirid.»

Kruuda ootamatu edu

Kruuda leidis tänavu sarjas osalemiseks võimaluse ja sellega kaasnes ka ootamatu edu. Aava tõdes, et tänavu palju võistelnud noormees on kõvasti arenenud ja samas rallidel stabiilselt lõpuni sõitnud. «Väga kiired mehed on samal ajal tihti kraavi sõitnud ja katkestanud,» viitas ta tänavuse üllataja edu võtmele.

Mõistagi on terve seltskonna noorte rallimeeste üheaegne esilekerkimine mõneti juhus, ent samas seotud ka Eestis korraldatavate noorterallide ja rallisprintidega. Konkurentsi tihendab aga see, et viis noort sõitjat sattusid ühte masinaklassi ja kõigil on võimalus kasutada korralikku tehnikat. See tagas tiheda konkurentsi, mis on üks peamisi edasiviivaid jõude.

Näiteks tänavu jagus Eesti meistrivõistluste etappidel A7 klassi esikohti koguni kolmele mehele, harvad polnud ka korrad, kui veel viimaste kiiruskatsete eel lahutasid noormehi vaid tühised sekundid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles