Vormel-1 jälgedes: kas ka ralli MM-sari müüb oma hinge Aasiale?

Kaarel Täll
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vormel-1 Hiina etapp toimus esimest korda 2004. aastal.
Vormel-1 Hiina etapp toimus esimest korda 2004. aastal. Foto: SCANPIX

Autoralli MM-sarjas tehakse tööd selle nimel, et 2016. aastal leiaks aset Hiina etapp. See omakorda tähendab, et üks Euroopa rallidest peab oma kohast loobuma. Suurbritannia ralli korraldaja kardab, et WRC-sari võib sarnaselt vormel-1-le oma hinge Aasiale müüa.

WRC esindaja Oliver Ciesla sõnul on nii MMil osalevad meeskonnad kui Rahvusvaheline Autospordiliit FIA andnud kindla mandaadi, et võistluskalender tuleb globaalsemaks muuta ning esimesena peab tagasi tooma Hiina etapi, mis seni esimest ja viimast korda kuulus MMi kavasse 1999. aastal, kui Aasia suurriigis võidutses Didier Auriol.

Ciesla ütles Autosport.com-ile, et löögi all on hetkeseisuga Prantsusmaa, Saksamaa, Suurbritannia ja Portugali etapid. Teistega on neil kehtiv leping olemas. «Kõik nad tahavad kalendris olla, kuid meie arvates peab Hiina oma koha saama. Lisaks pole meil piisavalt eelarvet, et tõsta etappide arv 14 peale, seega, midagi peab muutuma,» selgitas ta.

Tänavu on lisaks eelmainitud rallidele MMi kalendris veel Monte Carlo, Rootsi, Mehhiko, Argentina, Itaalia, Poola, Soome, Austraalia ja Hispaania etapid. Seega toimub 13st etapist koguni kümme Euroopas.

Suurbritannia ralli juht Ben Taylor on nõus, et ala võiks globaalsemaks muuta, kuid seda peab tegema ettevaatlikult. Hoiatav näide on tema sõnul vormel-1 sari. «Tasub heita pilk F1-le ning on näha, et uued turud on ärile küll head teinud, kuid riskitakse spordiala hinge ja etappide isikupära kaotamisega,» selgitas Taylor.

Suurbritannia ralli on MMi kavasse kuulunud selle loomisest alates. «Meil on palju lojaalseid fänne, meil on pikaajaline motospordi taristu, me võtame turva- ja korraldusnõudeid äärmiselt tõsiselt ning me oleme autotootjate jaoks võtmeturg,» jätkas Taylor.

Cielsa sõnul pole Hiina koht 2016. aasta kalendris veel päris kindel, kuid töö selle nimel käib.

Vormel-1 Hiina etapp toimus esimest korda 2004. aastal. Tänavu on kalendris kuus Aasias toimuvat etappi. Euroopale on jäänud kaheksa võistlust.

Lewis Hamilton Hiina vormel-1 etapil. FOTO: Scanpix
Lewis Hamilton Hiina vormel-1 etapil. FOTO: Scanpix Foto: Andy Wong/AP
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles