Rallimehi ehmatav anomaalia põhjustab õnnetusi

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sander Pärn pärast katkestamist.
Sander Pärn pärast katkestamist. Foto: Erakogu

Rallimees Sander Pärnal on seljataga karm aeg. Kahe nädala jooksul osales ta kahel rallil ja tegi nende jooksul kolm tõsist rajalt väljasõitu. Neist ühe tunnistab ta vaieldamatult enda süüks, kuid Rally Estonia kvalifikatsioonikatsel vastu puud sõites ja laupäeval Soome MM-rallil teeäärsesse valli põrutades ta oma eksimust ei näe – nendes olukordades käitus auto rool ettearvamatult.

«Laupäevast väljasõitu ma enda süüks ei võta, sest sellise kurvi läbimiseks polnud kiirus kindlasti mitte liiga suur. Mis täpselt juhtus, seda ei oska ma ütelda,» nentis ta. «Rally Estonial oli samasugune olukord. Ühel hetkel muutis auto praegu veel segastel põhjustel ebaloogiliselt suunda ja kaldus järsku vasakule.»

Et Pärna jutt pole pelgalt noore rallimehe eksimuste õigustamine, kinnitavad ka autoralliga lähedalt seotud inimesed. Nende sõnul on Rally Estonial juhtunud õnnetuse videost näha, et auto ei pööra paremkurvis loogiliselt ning esimesed rattad pöörduvad hetkeks asendisse, mis viivad masina vasakule teelt välja vastu puud.

Juba toona rääkis Pärna auto hooldusega tegelenud MM-Motospordi juht Markko Märtin tiimi pressiteate vahendusel, et see polnud mitte Pärna sõiduviga, vaid autoga juhtus midagi sellist, millele otsitakse koos auto tootjaga seletust ja olukorra edaspidi vältimiseks lahendust. Paraku tabas Pärna Jyväskylä ümbruse teedel sama saatus. Tõsi, seekord sõitis ta teise, M-Spordi ettevalmistatud masinaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles