Alonso: oleksin pidanud nukrast Ferrarist varem lahkuma

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taustal Fernando Alonso, esiplaanil Ferrari sõitjad Kimi Räikkönen ja Sebastian Vettel.
Taustal Fernando Alonso, esiplaanil Ferrari sõitjad Kimi Räikkönen ja Sebastian Vettel. Foto: SCANPIX

Kahekordne vormel-1 sarja maailmameister Fernando Alonso avaldas CNNile antud pikas usutluses kahetsust, et jäi liiga kauaks Ferrari võistkonda, kaotades sellega võimaluse veel ühte MM-tiitlit püüda.

34-aastane hispaanlane kerkis Renault' tiimis sõites 2005. ja 2006. aastal järjest kaks korda maailmameistriks, kuid rohkem tiitleid pole tema auhinnakappi lisandunud. Alonso siirdus aastaks McLarenisse, naasis seejärel Renault'sse, kuid auto polnud enam võiduvõimeline. Viis aastat Ferraris tõid küll tunnustust, ent mitte sarjavõitu.

«Ilmselt jah,» vastas Alonso küsimusele, kas ta oleks pidanud Ferrarist varem lahkuma. «Selle autoga ei olnud üldse võimalik konkurentsis püsida ning kogu üldpilt muutus aina nukramaks ja nukramaks. Üks-kaks aastat vähem oleks olnud parim otsus, aga andsime endast parima ja võitlesime igal etapil viimase ringini. Pärast seda, kui olin Ferraris kogu aeg pidanud teise kohaga leppima, sai mul küllalt,» sõnas Alonso.

Õige võistkonna otsinguil

Tänavuseks hooajaks McLarenisse naasnud hispaanlane on MM-sarjas alles 15. kohal, olles kogunud kõigest 11 punkti. Tiimi uus mootoritarnija Honda ei ole suutnud kogenumate konkurentidega seni sammu pidada. Alonso esimene käik McLarenisse oli 2007. aastal küll märksa edukam, ent siiski kaotas hispaanlane vaid ühe punktiga tiitli Ferraris sõitnud Kimi Räikkönenile. Hooaja järel lõpetati leping vastastikusel kokkuleppel ja Alonso siirdus tagasi Renault'sse, kus tema laeks jäid kahel järgmisel hooajal viies ja üheksas koht.

Ferraris sai Alonso esimesel aastal taas sarja üldarvestuses teise koha, võidutses Sebastian Vettel. Kolmel järgmisel hooajal nautis sakslane veel kolme MM-tiitlit, sellal kui Alonso osaks jäid üks neljas ja kaks teist kohta. Tänavu üritab Vettel Ferrarit taas tiitlikonkurentsi tõsta, Alonso maadleb aga aeglasevõitu McLareniga. «Ma ei tahtnud alla anda ja püüdsin alati uskuda, et unistust on võimalik elus hoida,» meenutas hispaanlane Ferrarist lahkumist. «Mullu aga taipasin, et Mercedese võimutsemist arvestades ei ole võimalik lähiajal Ferrariga võita. Uus projekt tundus parima ideena,» ütles hispaanlane.

Alonso pidi Ferraris veedetud aastatel korduvalt leppima teise kohaga. FOTO: Scanpix
Alonso pidi Ferraris veedetud aastatel korduvalt leppima teise kohaga. FOTO: Scanpix Foto: TOMAS BRAVO/REUTERS

Kuhu kadus sõidurõõm?

«McLarenisse minek oli riskantne otsus, sest tegu on täiesti uue kooslusega. Aga oleme ühtne tiim, kes võidab ja kaotab koos. Ferraris sõltus võit või kaotus teinekord sellest, millises tujus kogu võistkond parajasti oli. Tegu on väga suure võistkonnaga, kus leidub nii head kui ka halba. Kõigest sellest osa saamine on kindlasti väga hea kogemus,» lausus Alonso. «Kuid kõige tähtsam on võita ning tunda, et oled konkurentsis. Hetkel on meie eesmärk Mercedesed kinni püüda,» ütles hispaanlane, viidates Lewis Hamiltoni ja Nico Rosbergi valitsemisele. Mercedese sõitjad on võitnud tänavu peetud kümnest etapist koguni kaheksa.

Omal ajal noorimaks vormel-1 sarja maailmameistriks kroonitud Alonso – selle rekordi võttis Vettel 2010. aastal enda nimele – tunnistas ka, et sarjas on aastatega palju muutunud. Alonso ja tema tiimikaaslane, 2009. aasta maailmameister Jenson Button on MM-sarja ühed vanemad osalejad, nendega samasse «vanuseklassi» kuuluvad veel vaid Williamsis sõitev Felipe Massa ja Ferraris kihutav Räikkönen.

Hispaanlane meenutas intervjuus aastaid, kui vormel-1 sarjas möirgasid V10-mootorid, kasutusel oli boksipeatuste aegne tankimine ja rehvid pidasid vastu märksa kauem kui tänapäeval. Alonso hinnangul on kunagi esmatähtsal kohal olnud sõidurõõm vähemalt osaliselt sarjast kadunud. «Viimase paari-kolme aastaga on pea pool stardirivist vahetunud. Need sõitjad ei tea midagi sellest vormel-1 sarjast, mida mina ja Jenson ja veel mitu sõitjat on kogenud,» leidis Alonso.

Pilgud Belgial

«Minevikus olid autod kümmekond sekundit kiiremad kui tänapäeval. Nii et kui noor sõitja praegu vormel-1 sarja tuleb, võib auto teda üllatada. Aga meie oleme pettunud. Sõitsime ju kunagi samasuguste autodega, mis olid kümme sekundit ringi peale kiiremad. Ma ei ütle, et miski oleks õige või vale – aga vahel tuleb otsida midagi, mida sa rohem naudiksid,» märkis hispaanlane.

Vormel-1 sarja naaseb kuuajalise suvepausi järel ringradadele eesootaval nädalavahetusel, kui kihutatakse Belgias. Alonso loodab, et suudab tänavu veel senisele 32 etapivõidule lisa hankida, ehkki tunnistab ka ise, et see oleks suur ime. «Usun, et kui peaksime poodiumikohale jõudma, ei ole me selleks valmis, aga vaevalt see samas probleem on,» muigas ta. «Kui nii juhtub, on see hea töö ja arengu tulemus – just see on meie peamine eesmärk,» lausus Alonso, kes lõpetas viimase etapi Ungaris 5. kohaga. Seejuures jõudsid tänavu esmakordselt samal etapil punktikohale mõlemad McLarenid.

Foto: LASZLO BALOGH/REUTERS
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles