Pirelli jõudis Vetteli rehvidraama põhjustes selgusele

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastian Vetteli juhitud Ferrari rehv purunes Spa etapi eelviimasel ringil.
Sebastian Vetteli juhitud Ferrari rehv purunes Spa etapi eelviimasel ringil. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarja rehvitootja Pirelli teatas, et on lõpetanud uurimise Belgia etapil toimunu osas, kus Sebastian Vetteli Ferrari tagarehv purunes eelviimasel ringil ja sakslane oli sunnitud kolmandalt kohalt katkestama. Uurimise tulemused lubati teatavaks teha sel nädalavahetusel Monza ringrajal sõidetaval Itaalia etapil.

Monzasse võetakse seejuures kaasa täpselt samad rehvisegud mis Spassegi ehk pehme ja keskmise tugevusega. Eelmisel aastal kasutati Monzas samas keskmist ja kõvemat rehvisegu. Neljakordne maailmameister Vettel oli pärast Spa etappi Pirelli peale maruvihane, sest tema auto rehv purunes väga suurel kiirusel.

«Selliseid asju ei tohiks juhtuda. Punkt. Kui see oleks leidnud aset 200 meetrit varem, ei seisaks ma praegu siin,» lausus Vettel, kes oli rehvipurunemise hetkel äsja läbinud suurel kiirusel ohtliku Eau Rouge'i kurvi.

Reedesel treeningul oli samamoodi lõhkenud ka Nico Rosbergi Mercedese rehv, kuid selle pani Pirelli välise vigastuse, mitte struktuurivea süüks. Pirelli juht Paul Hembery avaldas pärast Vetteli vihapurset arvamust, et süüdi on Ferrari, kes otsustas teha võistluse käigus vaid ühe boksipeatuse ning lasi Vettelil keskmise rehviseguga pikalt rajal olla – sakslasel oli õnnetuse hetkel antud rehvidega käsil juba 28. ring.

Lisaks märkis Pirelli, et juhtunut oleks saanud vältida, kui pärast arvukaid rehvipurunemisi 2013. aasta Suurbritannia GP-l oleksid tiimid nõustunud nende palvega kehtestada rehvidele läbisõidupiirang.

Sel nädalavahetusel peetav Monza etapp on oma pikkade sirgetega rehvide suhtes hooaja kõige nõudlikum. «Meil on pehme ja keskmine segu olemas, need peaksid hästi Monzasse sobima. Ootame rehvide arvestatavat kulumist, nii et esimestel vabatreeningutel on tiimidel optimaalse strateegia väljaarvutamisega tavapäraselt kõvasti tööd,» lausus Hembery Reutersi vahendusel.

Foto: SCANPIX
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles