Vormel-1 sarjas neli meistritiitlit järjest võitnud Red Bulli võistkond on paari viimase hooajaga sattunud raskesse seisu, kuna uueks hooajaks puudub neil mootoritarnija.
Viimaste aastate üks edukamaid vormel-1 meeskondi on tõsises hädas
Väljaande Autosport teatel otsustas Mercedes, et ei tarni uuel hooajal Red Bullile jõuallikaid. Uudis tuli päev pärast seda, kui Red Bulli andis ise teada, et nad loobuvad järgmisel aastal Renault' mootoritest, ehkki tiimi leping Prantsuse tootjaga kehtis 2016. aasta lõpuni. Renault võttis Red Bulli loobumisotsuse ja lepingu katkestamise otsuse vastu, sest kahe firma suhted on viimasel ajal rappa jooksnud.
Autospordi kinnitusel käis Daimleri juhatuse esimees Dieter Zetsche nädalavahetusel Monzas Itaalia etapil ning tõmbas seal Mercedese ja Red Bulli vahelistele esialgsetele kõnelustele kriipus peale. Põhjus on lihtne – Mercedes on 60 aasta järel esmakordselt taas vormel-1 sarjas tipus ning neil pole mingit soovi aidata meeskonda, kelle ressursid on piisavad, et hea jõuallikaga taas tiitlile konkureerida.
Isegi valitsev maailmameister Lewis Hamilton oli plaani suhtes skeptiline. «Kui maailmameistriks tulek meile tõsiselt huvi pakub, siis ilmselt mitte,» arvas Hamilton võimalusest Red Bulli abistada. «Neil on suurepärane meeskond, aga sama hästi võiks ju oma mootorid Ferrarile anda. Milleks meile see? Meie praegune seis on ju hea.»
Renault' jõuallikad on tänavu osutunud aeglasteks ja ebatöökindlateks, sest näiteks Monzas pidid Daniel Ricciardo ja Daniil Kvjat kasutusele võtma juba selle hooaja seitsmendad mootorid, millega kaasnes stardirivis kaugele tahapoole kukutamine. Renault peab plaani tehasetiimina vormel-1 sarja naasta, ostes ära müügis oleva Lotuse võistkonna.
Sel juhul ei tahetaks enam teistele võistkondadele jõuallikaid tarnida, mis tähendaks, et ka Red Bulli sõsartiim Toro Rosso jääb mootoriteta. Nii olekski Red Bulli ja Toro Rosso ainus realistlik võimalus saada uueks hooajaks jõuallikas Ferrari käest. Praegu pole väljaande Autosport andmetel aga veel selle jutuga Ferrarile lähenetud.
Praegu pakub Ferrari oma jõuallikaid Manori ja Sauberi meeskondadele, kuid tegu on siiski võistlusrivi tagumisse otsa kuuluvate autodega. Lisaks sai näiteks Sauber tänavu Ferrari uusima mootoriversiooni enda käsutusse alles suvel toimunud Belgia etapiks. Ferrari ise hakkas uut versiooni kasutama juba kaks kuud varem Kanadas.
Teisalt on Red Bull varemgi Ferrari jõuallikaid kasutanud, ent seda enne, kui meeskond tippu tõusis. Red Bulli autosid viisid Ferrari jõuallikad edasi 2006. aastal, Toro Rosso kasutas Ferrari mootorit aga aastatel 2007-2012.