Tänaku tööandja tahab endale maailma parimat pilooti

Madis Kalvet
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak kihutamas Austraalia teedel.
Ott Tänak kihutamas Austraalia teedel. Foto: Timo Anis

AUTORALLI. Viimastel aastatel on autoralli MM-sarjas valitsenud Volkswageni meeskond ja nende esinumber Sebastien Ogier. Ott Tänakule tööd andev M-Spordi tiimi boss Malcolm Wilson usub, et viimased MM-tiitlid oleksid nende jagu, kui Ogier sõidaks nende ridades. Suurema rahakoti korral teekski Wilson oma tiimis muudatusi ja palkaks just kahekordse maailmameistri.

M-Sport tuli sel hooajal Portugali ralliks välja uue Ford Fiesta rallimasinaga ja seejärel on ainsa poodiumikohana ette näidata Tänaku Poola ralli kolmas koht. Elfyn Evans oli eelnevalt Argentinas lõpetanud samuti kolmandana.

«Selles ei ole mingit küsimust, et meie käes on sama kiire auto nagu Volkswagen, mõnes olukorras võib meie masin olla isegi kiirem,» sõnas Wilson pikemas usutluses BBC Spordile. «Kui leiaksime tiimile nimesponsori, siis teeksin arvatavasti ka sõitjate nimekirjas muudatusi,» avaldas ta.

Viimaseid hooaega vaadates võib tõdeda, et praegu ongi Ogier ainus mees, kes on võimeline rallimaailmas MM-tiitlit võitma. Volkswageni rooli keeravad sel hooajal ka Jari-Matti Latvala ja Andreas Mikkelsen, kuid kumbki neist ei suuda prantslasele kokkuvõttes ohtlikuks saada.

«Sebastien Loeb võitis järjest üheksa MM-tiitlit järjest, nüüd võidab Ogier kolmanda MM-tiitli. Olen täiesti kindel, et kui ta oleks meie tiimis, siis oleks tema tiitlite arv samasugune,» leidis Wilson.

Tunnustatud ralliajakirjaniku David Evansi sõnul on M-Spordi eelarve võrreldes Volkswageni tiimiga kümme korda väiksem. «Volkswageni eelarveks on umbes 70 miljonit eurot, Malcolmi käsutuses on kõvasti vähem raha,» sõnas Evans.

«Probleem on selles, et tema rahalised vahendid ei ole piisavalt suured Sebastien Ogierʼ palkamiseks. Malcolm on suurepärane talentide avastaja, veelgi olulisem on tema oskus talente arendada,» tunnustas Evans. «Ott Tänak ja Elfyn Evans on kindlalt tulevikutähed, siiski tekitab olukord frustratsiooni. Ta teab, et tal on võitmisvõimeline auto, kuid tal ei ole raha, et palgata end juba tõestanud piloot.»

Kui M-Spordi taga oli veel Fordi tehase tugi, siis suudeti näiteks Colin McRaele maksta nelja miljoni euro suurust aastapalka. Praegu ei ole sellist rahapakki aga kusagilt võtta ning Ogierʼ palkamisest võib vaid unistada.

Eesti aja järgi täna öösel alanud Austraalia rallil uuris crash.net eestlaselt, kas ta tunneb ka pinget, kuna peab uueks hooajaks endale tööandja kindlustama. «Pinge ei tule kasuks. Meil on veel neli etappi ees. Meie anname endast parima ja seejärel on näha, kuidas läheb,» vastas Tänak. «Kui anname endast parima, siis see ongi meie maksimum. Keskendume oma tööle ja seejärel näeme, mis saab. Praegu ei ole mõtet tuleviku peale mõelda.»

Käimasoleva hooaja viimaseks neljaks ralliks on Wilsonil kindel soov ja seoses sellega ka ülesanne Tänakule ja Elfyn Evansile: võistkondlikus arvestuses tuleks tõusta neljandalt kohalt teiseks. Praegu on M-Sport 138 silmaga neljas, kuid Hyundai (161 punkti) ja Citroën (148 punkti) on püütavad. Volkswagen (300 punkti) on juba kaugel ees.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles