Red Bull on end ise nurka mänginud

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Adrian Newey.
Adrian Newey. Foto: SCANPIX

Aastatel 2010-13 neli järjestikust MM-tiitlit võitnud Red Bulli võistkond on ennast ise väga raskesse seisu pannud, sest viis kuud enne uue hooaja algust pole neil jätkuvalt jõuallikat, mis autosid edasi viiks.

Suve lõpus bravuurikalt Renault’ga sõlmitud lepingust taganenud Red Bulli juhtkonna arvates on tekkinud olukorras süüdi teised tiimid, kellele ei mahtuvat meeskonna paari aasta tagune edu tänaseni hinge. «Meid surutakse vormel-1 sarjast välja, sest hirmunud Mercedes ja Ferrari keeldusid meile uusi mootoreid andmast,» teatas tiimi tehnikaosakonna juht ja sarja kõigi aegade tunnustatuim konstruktor Adrian Newey esmaspäeval otsesõnu Reutersile, selgitamata siiski täpsemalt, miks peaksid nimetatud mootoritootjad oma otsest konkurenti toetama.

Kui Renault’ pole siiani ametlikult kinnitanud, et 2016. aasta lõpuni kehtima pidanud kontraht Red Bulliga on lõplikult puruks rebitud, ei jätnud Newey uusim sõnavõtt võistkonnale taganemisvõimalust. «See abielu on lõhki, meie suhe on üsna kindlalt läbi. Meil pole mootorit. Aga Red Bull ei peaks olema olukorras, kus me täidame lihtsalt stardirivis kohta,» leidis Newey.

Lisaks lasub tema meelest osa süüd ka Rahvusvahelisel Autoliidul. «Eri tootjate mootorite vahel ei tohiks nii suuri kääre olla, aga kahjuks ei soostu FIA sellega tegelema. Kui mõni jõuallikas on teistest kümme protsenti kehvem, on tegu liiga suure vahega,» sõnas Newey.

Red Bulli omanik Dieter Mateschitz on lubanud langetada vormel-1 sarjas jätkamise osas otsuse oktoobri lõpuks. Võistkonna sõsartiim Toro Rosso võib siiski sarja edasi jääda, sest erinevalt Red Bullist on nemad valmis kasutama ka Ferrari aastavanuseid mootoreid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles