Siim Saluri sai viimasel EM-etapil üheksanda koha

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Siim Saluri.
Siim Saluri. Foto: Erakogu

Põhja-Itaalias sõidetud rallikrossi Super1600 klassi Euroopa meistrivõistluste viimane etapp toimus keerulistes oludes. Pika kuivaperioodi järel püüti vältida tolmu ja mindi raja kastmisega liigselt hoogu.

Eestlastest startis Siim Saluri 19 võistleja konkurentsis just esimeses eelsõidus, kus sisekurvid olid lausa sopamülkad. Avavoorus saadud seitsmes aeg oli olusid arvestades üllatav. «Pidin alustama just siserajalt, mis teadagi tekitas probleeme,» ütles Saluri. «Õiget pidamist ei leidnud ma kogu sõidu jooksul.»

Janno Liguri autol purunes mootor kohe sõidu alguses ja tema etapp oli sellega rikutud.

Teises eelsõidus sai Salurile saatuslikuks esimese kurvi kokkupõrge konkurendiga, mille tagajärjel purunes parempoolne esirehv. «Sõita neli ringi tühja kummiga oli ikka tõeline katsumus – auto oli ju praktiliselt juhitamatu. Selle eelsõidu tulemuse võisin küll maha kanda,» rääkis Saluri.

Kolmanda eelsõidu kümnes aeg parandas siiski positsiooni ja otsustavaks pidi saama neljas sõiduvoor, mis toimus juba vihmasajus. «Nüüd sai määravaks rehvivalik ja sellega meie meeskond ei eksinud,» lisas Saluri. «Igati korralik sõit ja koht poolfinaalis oli tagatud.»

Poolfinaalid sõideti samuti vihmasajus. Saluri pidi alustama kolmandast reast ja kõik kuus ringi toimus kompromissitu heitlus, kus eestlase laeks jäi neljas koht. Finaali pääsemine jäi küll paari sekundi kaugusele, ometi võiks rasketes oludes selle tulemusega rahule jääda.

Itaalia etapilt tuli seega üheksas koht ja 10 lisapunkti. «Mingil määral segas, et igal etapil oli meie eesmärgiks vähemalt poolfinaali jõudmine, mis tähendas, et tuli sõita kindlapeale ja võtta vähem riske. Rõõmu teeb see, et viimasel kolmel etapil olid auto seaded väga head ja tehnika taha küll midagi ei jäänud,» kiitis Saluri oma uut Renault Twingot. «Ütleme nii, et sõitja stabiilsust on vaja tõsta.»

Euroopa meistrivõistluste seitsme etapi kokkuvõttes käis rajal 41 võistlejat. Eestlaste parimana oli Ligur kümnes ja Saluri 11. kohal. «Tähtis on see, et tegin kogu sarja kaasa. Alguse etapid olid küllalti krobelised, aga hooaja viimase kolmandiku kohta ma endale etteheiteid ei tee. Hooaja rõõmsaim hetk oli Prantsusmaa etapi eelsõidu kolmas aeg ja see annab uueks hooajaks plaane tehes lootust,» rääkis Saluri.

«Aasta miinimumeesmärgiks saigi võetud 12 sekka jõudmine ja see sai täidetud. Minu suurimad tänud lähevad Timo Kasesalule, ning tänan ka BRANDEX-i meeskonna liikmeid: Tanel Arras, Indrek Kors, Madis Enok ja Raino Raissar. Nad tegid professionaalset tööd, lisaks oli abiks  ka SET Promotion oma meeskonnaga. Sellise meeskonnaga vaatame julgelt tulevikku.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles