Rekordimehest vormel-1 sõitja teatas karjääri lõpetamisest

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Austria võidusõitja Alexander Wurz teatas, et käesolev hooaeg jääb tema jaoks tipptasemel viimaseks. 41-aastane Wurz on viimastel aastatel võistelnud sportautode pikamaasõidus ning tema karjääri viimane võistlus ongi kuu lõpus Bahreinis toimuv viimane MM-etapp.

«Lõpetamiseks on mitu põhjust. Autos istudes tunnen, et olen endiselt kiire ja ka ringiajad kinnitavad seda, kuid õigupoolest ei ole ma siiani taastunud mullusest Le Mansist,» lausus Wurz väljaandele Autosport, viidates eelmise aasta võidusõidule, kus tema tiimi Toyota oli sunnitud tehniliste probleemide tõttu võistluse seitsmendal tunnil esikohalt katkestama. «Võistlusi jagub piisavalt, kuid seda nüüdsest raja kõrval, mitte enam rajal. Olen 41-aastane ja olen olnud alates 1996. aastast professionaalne võidusõitja. Seega on pool mu elust möödunud rajal ja lisaks veel veerand sinna jõudmise nimel töötades,» selgitas Wurz.

«Lisaks olen olnud profisportlane alates 12. eluaastast, kui hakkasin trikirattaga sõitma – see on pikk aeg, mille jooksul igal nädalavahetusel võistelda ja ennast tagant sundida. Naudin seda küll endiselt, kuid tahaksin oma energia nüüd mujale suunata,» sõnas austerlane. «Bahreini võistlus jääb mu viimaseks võidusõiduks profina – Toyota on juba mu otsust aktsepteerinud.»

Isa jälgedes autosporti

Wurzi jaoks oli autosportlase karjäär loogiline samm, sest tema isa Franz tuli aastatel 1974, 1976 ja 1982 kolm korda rallikrossis Euroopa meistriks. Kardispordiga alustanud austerlane jõudis sõita vormel-Fordi ja Saksamaa vormel-3 sarjas, siirdudes seejärel 1996. aastal turismiautode sarja DTMi. Tema läbimurre saabus samal aastal, kui Joesti võistkond valis ta Le Mansi 24 tunni sõiduks ootamatult Manuel Reuteri ja Davy Jonesi kõrvale kolmandaks sõitjaks.

Wurz, Reuter ja Jones võitsidki sõidu ning seeläbi sai Wurzist 22 aasta ja 91 päeva vanusena kõigi aegade noorim Le Mansi võitja. Seda rekordit hoiab ta enda nimel tänaseni. Aasta hiljem naasis Wurz vormelirooli, kui asus tööle Benettoni vormel-1 võistkonna testisõitjana. Gerhard Bergeri terviseprobleemid lubasid Wurzil samal aastal juba ka kolmel etapil osaleda ning Suurbritannias peetud etapil kerkis austerlane poodiumi kolmandale astmele.

1998. aastal oli Wurz juba Benettoni täieõiguslik põhisõitja, kuid säravale algusele ei tulnud loodetud järge ning pärast kolme aastat lahkus Wurz tiimist, töötades järgmised viis hooaega McLareni testisõitjana. 2005. aastal pääses ta vigastatud Juan Pablo Montoya asemel Imolas korra starti ja tõusis taas poodiumile.

Foto: Photo4/Photo4

Viimane võimalus vormel-1 sarjas

Järgmiseks hooajaks kolis Wurz Williamsisse ja täitis seal aasta jagu testisõitja kohustusi, teenides 2007. aastaks taas põhisõitja lepingu. Kanada etapil tuli karjääri kolmas ja viimane poodiumikoht, ent seejärel oli austerlane kaks hooaega Honda ja Brawni tiimis jälle testisõitja rollis. 2009. aasta lõppedes lahkus Wurz lõplikult vormel-1 sarjast, tema kontole jäi 69 etappi, kolm poodiumikohta ja kokku 14 punktikohta.

Sportautode sarja siirdunud Wurz sai Peugeot’ tiimis koos David Brabhami ja Marc Genega 2009. aastal teise Le Mansi võidu, alates 2012. aastast on ta sõitnud Toyota võistkonnas. 2009. aastal üritas Wurz seejuures ka oma tiimiga vormel-1 sarja tulla, kuid austerlase võistkonda nimega Superfund ei võetud siiski sarja vastu.

Ameteid nagu hunt Kriimsilmal

Austerlasel on siiani Williamsi võistkonnaga kehtiv leping ning ta kinnitas loobumisest teatades, et jätkab võistkonnas konsultandina. Samuti on ta Austria telekanali ORF kommentaator, tegutseb edasi vormel-1 sõitjate liidu (GPDA) esimehena ja veab koos isa Franziga firmat TTI, mis tegeleb ringradade kujundamisega.

Wurz avalikustas, et talle pakuti aasta alguses Lotuse vormel-1 võistkonnas tiimijuhi kohta, kuid ta soovis sel hetkel veel võidusõitmisele keskenduda. «Meeldiv, et tulevik pakub mulle nii palju võimalusi. Jään võidusõiduga seotuks ja kasutan oma kogemusi jätkuvalt ära – lihtsalt ma ei tee seda enam autos istudes,» sõnas Wurz, kelle peres kasvab kolm poega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles