15-aastane Rovanperä võidutses Lätis, Aus kerkis parimaks eestlaseks

Postimees Sport
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rainer Aus
Rainer Aus Foto: Ray Põder

Möödunud nädalavahetusel algas tänavune Eesti autoralli meistrisari, mis koosneb seitsmest etapist. Avaetapp sõideti Lätis Sarma rallil ja parima eestlasena sai Rainer Aus kolmanda koha. Hooaja avarallil ootasid sõitjaid ees korralilkud talvetingimused. Ralli üldvõit läks Skoda Fabia S2000 autoga sõitnud 15-aastasele Kalle Rovanperäle, kellele loeb kaarti Risto Pietiläinen. 

Parimate eestlastena lõpetasid kolmandal kohal Rainer Aus ja Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer EVO 9), kes kogusid Sarma rallil N4 klassi maksimumpunktid. Teine koht kuulus Sarma rallil Skoda Fabia R5 autol Raimonds Kisiels-Arnis Ronisele. 

Aus ja Koskinen olid said maksimumpunktid Eesti meistrivõistlustel nii absoluutarvestuses kui N4 klassis, kaotust pühapäeval kõik katsed võitnud Rovanperäle jäi 1.06,2. 40 sekundit kaotusest saab kanda laupäeva esimese katse stardisüsteemi vea arvele, teine päev sujus kindlasti paremini. 

«Täna väga suuri riske ei võtnud ja sõitsime omas tempos ning päeva eesmärk oli lisaks lõpetamisele Vorobjovs seljataga hoida. Päeva jooksul tuli sisse ka paar sõiduviga, mis olid tingitud liiga julgelt kirjutatud legendist, kuid õnneks pääsesime puhtalt. Meie hooaeg jätkub Võrus,» võttis edukalt hooaja avaralli lõpetanud Aus võistluse kokku.

Eestlastest mahtusid veel absoluutarvestuse esikümnesse kuuendana lõpetanud Egon Kaur ja Erik Lepikson (Mitsubishi Lancer Evo 9), kellele kuulus N4 klassi kolmas koht, punktikatsel olid nad teised. Nende ette mahtusid Eesti meistrivõistluste arvestuses Läti sõitjad Martins Svilis-Ivo Pukis (Mitsubishi Lancer EVO X).

N4 klassis on sarja liidrid Aus-Koskinen (28 p), teised Svilis-Pukis (19 p) ja kolmandad Kaur-Lepikson (17 p). Samad meeskonnad on ka absoluutarvestuse esikolmikus peale avaetappi, siin jagunevad punktid nii: Aus-Koskinen (100 p), teised Svilis-Pukis (79 p) ja kolmandad Kaur-Lepikson (67 p).

Seitsmendana ja E12 klassi võitjatena lõpetasid Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 8), meistrivõistluste punkte mehed omas klassis ei teeninud, kuna Sarma rallil startis EMV arvestuses nende klassis vähe autosid. Selleks, et etapp arvesse läheks, on vaja viite startinud meeskonda. E12 klassis said teise koha Raimonds Strokšs-Gundars Kᶅaviᶇš (Mitsubishi Lancer EVO 8) ja kolmandad olid Priit Koik-Uku Heldna (Mitsubishi Lancer EVO 7).

Avapäeval alustasid Sarma rallit hästi Raul Jeets ja Andrus Toom, kellele oli see esimeseks stardiks uue Skoda Fabia R5 autoga, olles peale kolmandat katset teisel kohal. Siis tuli aga katsel rehvi vahetada ja kokku oli neil avapäeva lõpuks kaotust üle viie minuti. Teisel päeval keskendusid ka tänavu Euroopa meistrivõistlustel osalevad Jeets-Toom erinevate seadistuste testimisele eelolevaks Liepaja ralliks, mis on selle aasta Euroopa meistrivõistluste esimene etapp. Katsetel näidati stabiilselt esikuuiku aegasid ja Liepaja rallile minnakse hea tundega.

Absoluutarvestuse üheksandana ja R2 (kuni 1,6 liitrit mootor ja kaheveolised autod) klassi võitjatena finišeerisid Gustav Kruuda – Ken Järveoja,  kes oma klassi arvestuses edestasid Rasmus Uustulnd – Imre Kuuske 25,22 ja Miko Niinemäed – Martin Valterit 43,46 sekundiga. Kui Kruuda asus liidrikohale esimesel katsel ja hoidis seda lõpuni, siis Uustulnd tegi teisel päeval korraliku spurdi ja möödus eelviimasel katsel Niinemäest. Kõik sõitsid Ford Fiesta R2 autodega. Kruuda-Järveoja on sarja liidrid (26 p), selle klassi punktikatse võitnud Uustulnd-Kuusk on teised (21 p) ja Niinemäe-Valter kolmandad (15 p). 

R2 klassi sees toimub eraldi arvestus Alexela DMACK Trophy karikasarjas. Selle sarja arvestusse lähevad meeskonnad, kes sõidavad Ford Fiesta ja Citroen C2 R2 võistlusmasinatega, mis on homologeeritud enne 2012. aastat. Esikolmik oli siin sama, mis R2 klassis, kuid punktid erinevad, kuna selles arvestuses jagatakse punkte ka katsevõitude eest: Kruuda-Järveoja (31 p), Uustulnd-Kuusk (20 p) ja Niinemäe-Valter (15 p).

Üle kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode rahvuslikus klassis E11 said etapivõidu Lembit Soe-Ahto Pihlas (Toyota Starlet), kes edestasid meeskond Madis Vanaselja-Jaanus Hõbemägi (BMW M3) 48,46 sekundiga. Kolmanda koha sai Leedu meeskond Egidijus Valeiša-Povilas Reisas (BMW M3), nende kaotus Soe-Pihlasele oli 1.27,5. Meistrisarja esikolmik on sama ja punktid jagunesid järgnevalt: Soe-Pihlas (27 p), Vanaselja-Hõbemägi (19 p) ja Valeiša-Reisasa (15 p). Leedu sõitjatega samapalju punkte on klassi neljanda koha saanud ja punktikatse võitnud Raiko Aru-Veiko Kullamäe (BMW M3).

E9 klassis startisid Lada VFTS'il Janar Tänak-Janno Õunpuu, kes olid kahjuks oma klassi ainsad startijad ja sarjapunkte absoluutarvestuse 37. kohal lõpetanud saarlased ei teeninud. 

Meeskondlikus arvestuses sai etapivõidu Sar-Tech Motorsport OT Racingu ja Kaur Motorsport ees.

Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp sõidetakse 19.-20. veebruaril, kui kavas on Võrumaa Talveralli.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles