Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Talent tõusis rahast tähtsamaks

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Kevin Magnussen. | FOTO: Scanpix

VORMEL-1. Mootorispordi maailmas suure autoriteediga väljaanne Autosport kinnitas, et Renault’ vormel-1 võistkonnas sõidab tuleval hooajal Kevin Magnussen. Autospordi teatel on 23-aastane taanlane kirjutanud võistkonnaga alla aastase lepingu. Tehasevõistkonnaga pärast viieaastast pausi vormel-1 sarja naasva Renault’ teine sõitja on märtsis algaval hooajal debütant Jolyon Palmer.

Magnussen ja Palmer astuvad ametlikult avalikkuse ette kolmapäeval, kui Pariisi lähedal Renault’ tehnokeskuses esitletakse uue hooaja võistlusautot. Taanlase palkamine tähendab aga seda, et sarjas jääb tõenäoliselt sõitjakohata Pastor Maldonado, kes ei suutnud enam tiimile tagada Venezuela riikliku naftatööstuskompanii PDVSA sponsorraha.

Magnussen naaseb vormel-1 sarja sõitjate ridadesse pärast 2014. aastat, kui ta sai McLareni roolis kohe oma debüütetapil teise koha. Rohkem Magnussen sel hooajal poodiumile ei pääsenud, kuid noppis punkte veel 11 korda ning lõpetas ka hooaja kokkuvõttes 11. kohal. Kui McLareniga liitus mullu Fernando Alonso, taandus Magnussen testisõitja rolli.

Seejuures oli McLaren talle sportlike tulemuste põhjal lubanud, et uuel hooajal jätkab ta põhisõitjana, kuid lõpuks pidas tiimi turundusosakond maailmameister Jenson Buttoni omadusi tähtsamateks. Seda hoolimata tõsiasjast, et sarja uustulnukana oli Magnussen hooaja jooksul ülikogenud Buttonist ajasõitudes keskmiselt isegi pisut kiirem ning jäi britile lõppkohtade võrdluses väga napilt alla.

Kuna Alonso sai mullu hooajaeelsel testisõidul peapõrutuse, anti Magnussenile veel võimalus startida hooaja avaetapil Austraalias, ent tema auto jõuallikas ütles üles juba soojendusringil. Oktoobri alguses andis McLaren Magnussenile teada, et tema asemel palgatakse testisõitjaks GP2-sarjas säranud Stoffel Vandoorne, ja sestpeale oli taanlane tööta.

Nagu märgib Autospordi ajakirjanik Ben Anderson, saab Renault praeguse sõitjavalikuga näidata, et tehasetiimina hoolivad nad rohkem sõitja kiirusest ja andekusest kui rahast. Tõsi, ka Maldonado oli kiire, ent suutis viie vormel-1 sarjas veedetud hooajaga hankida endale autolõhkuja kuulsuse, kuna põhjustas oma riskantse ja kohati kaasvõistlejaid mittearvestava sõidustiiliga mitu avariid. Lisaks on ta Magnussenist seitse aastat vanem ning korra juba võrdlemisi teenimatult vormel-1 sarja ukse taha tõrjutud taanlane peaks olema temast näljasem ja täis tahtmist oma oskusi tõestada.

30-aastane Maldonado debüteeris sarjas 2011. aastal, küündides Williamsi roolis vaid korra punktikohale. Järgmine hooaeg tõi Maldonadole aga ootamatult elu esimese ja seni ka ainsa etapivõidu, kui ta jäi alistamatuks Hispaania GP-l. Venezuela sõitja jõudis veel neljal korral punktikohale ja lõpetas hooaja 15ndana, järgmine aasta tõi aga taas vaid ühe punktikoha.

2014. aastaks siirdus Maldonado Lotuse tiimi ning jõudis jällegi punktikohale vaid korra, mullu aga teenis ta punkte kokku kuuel korral ning sai üldarvestuse 14. kohaga kirja oma viie aasta pikkuse vormel-1 karjääri seni parima lõpptulemuse. Ehkki septembrikuise Singapuri GP ajal teatati, et Maldonado sõidab Lotusest Renault’ks muutunud võistkonnas ka tänavu, oli lepingus sees punkt, mis sidus tema jätkamise PDVSA rahalise toetusega.

Tänavune vormelihooaeg algab kolme nädala pärast Barcelonas peetavate esimeste ametlike testisõitudega. Avaetapp Austraalias Melbourne’is on kavas 20. märtsil. Praeguseks on oma sõitjate koosseisu kinnitanud 11st osalevast võistkonnast 10, vabad kohad on veel vaid stardirivi eelmise aasta punase laterna, mullu Marussia nime all võistelnud Manori tiimi ridades.

Tagasi üles