Video: auk radiaatoris jättis Sander Pärna Rootsis tee äärde

Madis Kalvet
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sander Pärn Rootsi rallil.
Sander Pärn Rootsi rallil. Foto: Jaana Järveoja

Sander Pärn ja James Morgan alustasid sellel nädalavahetusel sõidetava Rootsi MM-ralliga oma tänavust hooaega autoralli MM-sarjas. Sõidetakse WRC 2 klassis Drive DMACK Trophy Team võistkonnas, M-Sport Ford Fiesta R5 võistlusautoga. Esimene võistluspäev siiski kõige õnnelikumalt ei lõppenud, kuna meeste rallimasin toodi hooldusalasse treileril. Täna hommikul selgus, et Pärn siiski võistlust jätkata ei saa.

Kui Rootsi ralli avati neljapäeval, siis kiiruskatsetega alustati reedel, kui kavas oli kuus kiiruskatset Rootsis ja Norras. Norras sõidetud katsed olid lumisemad ja päeva jooksul sadas lõuna pool, Rootsis olnud katsetel samuti lund. Algselt suure küsimärgi all olnud Rootsi ralli algas seega üsna talvistes oludes.

Rootsi MM-ralli avapäev oli Pärna ja Morgani jaoks kuni viimase katseni liikunud tõusvas joones. Päeva esimese katsega võis rahule jääda, kuid järgnevad kaks rahulolu ei pakkunud. Päeva teises pooles oli hoog juba parem ning päev lõpetati oma klassi viienda ajaga.

«Hommik algas hästi, esimese katse ajaga olin rahul. Kaks järgmist, mis sõideti Norra pinnal ja mis olid lumisemad, seal ei olnud auto seadistus selline nagu oleks tahtnud. Auto oli liiga pehme ja ei olnud endal ka head tunnet ning rütmi. Päeva teine pool oli parem ja sõitsime oma tiimikaaslase Marius Aaseniga samas tempos,» rääkis Pärn.

Peale kuute sõidetud katset olid Pärn ja Morgan WRC2 klassi üheksandal kohal, kaotades klassi liidritele Elfyn Evansile ja Criag Parryle 1.47,7. Paraku aga toodi meeste võistlusauto ralli hooldusalasse hoopis treileril. Pärast päeva viimast katset jäi Pärna ja Morgani Ford Fiesta R5 tee äärde seisma.

«Ei teagi täpselt, mis juhtus. Peale katset tõusis mootori temperatuur üles. Hooldusalasse oli üle 100 kilomeetri, 20 kilomeetri jooksul jätsime auto kolm korda seisma ja jahutasime mootorit ning kallasime vett jahutussüsteemi juurde. Sellest kõigest aga abi ei olnud. Siis konsulteerisime M-Sport meeskonna inseneriga, kes ütles, et auto tuleb treileriga hooldusalasse tuua. Väliselt polnud autol midagi viga, ka põhja alt paistis kõik sirge olevat. Mehaanikud vaatavad auto üle ja loodame, et saame laupäeval Rally 2 reeglite kohaselt taas stardis olla,» rääkis Pärn Rootsi ralli hooldusalas.

Hoolduses selgus, et auto radiaatoris oli väike auk. Radiaator vahetati välja ja auto viidi kinnisesse parki, kuid laupäeva hommikul selgus, et rallit jätkata pole võimalik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles