Egon Kaur liitub loodava MM-sarjaga

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sellise Ford Fiesta R2 ralliautoga hakkab Egon Kaur osalema noortele mõeldud MM-sarjas.
Sellise Ford Fiesta R2 ralliautoga hakkab Egon Kaur osalema noortele mõeldud MM-sarjas. Foto: WRC.com

Autoralli Eesti meister Egon Kaur osaleb tuleval hooajal noortele rallimeestele mõeldud MM-sarjas, mille esikoht tagab pool miljonit eurot toetust liitumaks järgmisel aastal WRC-sarjaga.



«Esialgu mõtlesime üritada MMil läbilööki N-rühma Subaruga, kuid leidsime, et selles sarjas osalemine ei anna tulevikuks mingit garantiid,» rääkis Kaur. «Kui kuulsime, et Rahvusvaheline Autospordiliit loob WRC akadeemia, mis tagab osalemise kuuel MM-rallil, osalejatel on võrdsed autod ja võitja teenib pool miljonit, otsustasime selle projekti kasuks.»

WRC akadeemias sõidetakse M-Spordi ette valmistatud Ford Fiesta R2 ralliautodega. Peale MM-sarja osaleb Kaur sama marki masinaga ka Eestis peetavatel jõuproovidel. Selleks muretses ta koostöös Soomest pärit partneritega endale teise auto. Esiveoline Ford Fiesta jõuab Eestisse lähipäevil.

Uute ralliässade kasvatamiseks mõeldud sarjas saavad osaleda vaid alla 24-aastased roolikeerajad. FIA ametnike sõnul soovitakse selles ühendada Juunior-WRC ja kahel viimasel hooajal tegutsenud Pirelli Star Driveri parimad omadused.

Kuidas kõik tegelikult õnnestub, on raske ennustada. Esialgu liigub info sarja registreerimise tähtaja ja tingimuste kohta üsna vaevaliselt. Kaur usub siiski, et mahub paarikümne osaleja hulka. «Meil on eelmisest hooajast ette näidata Eesti meistri tiitel. Otsustamisel võib see olla abiks,» märkis ta.

Viimastel aastatel neliveolise autoga harjunud Kaur on korra Soomes Fiestat proovinud. «Alguses vajab väiksemasse ja aeglasemasse autosse istumine harjumist, kuid juba praegu võin öelda, et Ford Fiesta on väga hea auto,» sõnas ta. «Alguses oli paigalt saamisega probleem, aga kui hoog juba üleval, liigub masin päris hästi. Otselülitusega käigukast muudab ka asja paremaks.»   

Hooaeg WRC akadeemias maksab 135 000 eurot, millest esimene osa tuleb tasuda hiljemalt märtsi alguses. Kokku on sarjas kuus etappi: märtsis sõidetakse Portugalis, mais Itaalias, juulis Soomes, augustis Saksamaal, oktoobris Prantsusmaal ja novembris Suurbritannias. Neist vähemalt kahel rallil kihutatakse asfaldil, mille kogemus Kauril puudub.

«Sarja korraldajate mõte seisnebki selles, et kokkuvõttes ei domineeriks mõni kruusa või asfaldi spetsialist. Annan endale aru, et midagi lihtsat meid ees ei oota,» nentis Kaur ja lisas, et pikki testiperioode pole korraldajad ette näinud. «Autot saab proovida paar päeva enne MM-rallit.»

Praegu kogub Kaur koos abilistega raha. Koos treeninguauto, Eestis võistlemise ja muude kuludega küündib eelarve  200 000 euroni. Praegu on sellest olemas pisut üle poole ja rallimees usub üsna kindlalt, et plaan uues sarjas osaleda saab teoks.

Viimased neli hooaega on Kaur sõitnud Eestis N-rühma Subaruga ja korjanud riigi meistrivõistlustelt kõige mainekaima klassi medaleid.

Meistritiitlini jõudis ta aga alles tänavu sügisel ja pärast seda tundis 23-aastane mees, et kodumaa teed jäävad kitsaks. Varasemast ajast on tal ette näidata ka meistritiitel esiveoliste autode klassis.

Lõppenud hooaega võibki pidada Kauri tõeliseks läbimurdeks, kokku nopiti kolm võitu, neist Tallinna rallil võidetud esikoht oli karjääri esimene võit absoluutarvestuses. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles