Hätta sattunud Red Bull kaalus tõsiselt ise mootori ehitamist

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
23. märts 2016 15:48
Red Bull RB12. | FOTO: Scanpix

Mulluse vormel-1 hooaja teises pooles Renault’ga tülli läinud ning seejärel Hondalt, Mercedeselt ja Ferrarilt jõuallikat osta üritanud, kuid tühjade kätega jäänud Red Bulli võistkond kaalus ühel hetkel tõsiselt ise mootori ehitamist, avalikustas tiimi nõunik Helmut Marko väljaandele Autosport.

Neli korda maailmameistriks tulnud võistkond langes 2014. aastal võistlejaterivi keskele, sest Renault’ mootorid ei olnud enam võiduvõimelised. Kui sai selgeks, et prantslaste jõuallikaga esikohale ei sõida, hakkas tiim mõtlema võimalusele ise uus mootor ehitada. «Kaalusime seda, aga saime peagi aru, et see pole Red Bullile,» nentis Marko.

Kui temalt küsiti, kas asjasse oli segatud ka Austria mootoriarendusfirma AVL, vastas Marko: «Dietrich Mateschitz (Red Bulli omanik – toim) on pärit Steiermargi liidumaalt ja AVL asub Grazis. Paar teist firmat valmistavad turbosid. Nad on kõik tunniajalise sõiduteekonna kaugusel.»

Plaani teostumine jäi aga raha taha. «Teadmisi jagunuks, kuid kulud ja kogu ettevõtmise keerukus... Me ei räägi ju mootorist, vaid jõuallikast, mis koosneb paljudest osadest. Ja need mootorireeglid on valed. Kõik on liiga kallis, liialt inseneritarkusest lähtuv, nad ei tee õiget häält ja sõitja on sisuliselt reisija rollis,» kirus Marko. «Kulud on meeletud. Sellise jõuallika väljatöötamisega peavad tegelema 250-300 inimest ja me ju ei tea, kui kaua praegused reeglid üldse kehtivad.»

Tänavu sõidab Red Bull Renault’ toodetud mootoritega, mis kannavad sponsori Tag Heueri logosid. Leping lõpeb selle hooajaga, kuid Marko kinnitas, et tiimil on uueks hooajaks mootor olemas. «Valikuid leidub, aga tahame võitlusvõimelist jõuallikat, millega saaks olla sõitjaterivi tipus ja võita. Vaatame, mida reeglitega edaspidi ette võetakse,» sõnas ta.

SAADA E-POSTIGA PRINDI ARTIKKEL