WRC-sarjaga liituval Toyotal endiselt tühjad pihud (1)

Kaarel Täll
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tommi Mäkinen ja Toyota Yaris WRC
Tommi Mäkinen ja Toyota Yaris WRC Foto: AFP / Scanpix

Autoralli MM-sari hakkab vaikselt taas vanade heade aegade mõõtmeid võtma. Kui praegu on käimas kolme suurema tiimiga vaheaasta, siis järgmiseks hooajaks tulevad täie hooga sarja tagasi Toyota ja Citroëni võistkonnad. Esimene osales MMil viimati aastal 1999, kui konstruktorite arvestuses maailmameistriks tuldi. Seejärel loobuti rallimaailmast ja pandi kõik panused vormel 1 peale, kus tehti kaasa aastatel 2002–2009. Ralli kogukond ootab Toyota tagasitulekut pikisilmi, kuid Jaapani autotootja on samal ajal hädas pilootide leidmisega.

Järgmisel aastal on MMil võistlustules viis meeskonda, lisaks eelmainitutele löövad kaasa ka Fordi autosid kasutav M-Sport, Volkswagen ja Hyundai. Võistkondade paljusus paneb Toyota kehva seisu, kuna tipptasemel sõitjaid pole turul jalaga segada. Citroënil on olemas kehtiv leping Kris Meeke’iga, kes keskendub tänavu auto testimisele ja arendamisele. Järgmisel hooaja kohta on Meeke juba kinnitanud, et tahab tiitlivõitluses kaasa rääkida.

Citroënil on seega kõik kontrolli all, kuid Toyota on praegu tühjade pihkudega. Jaapani autotootjal õnnestus meeskonna juhiks palgata küll neljakordne maailmameister Tommi Mäkinen, kuid seni pole soomlasel pilootide värbamine kuigi edukalt kulgenud. Küll aga oskab kogenud Mäkinen pinget üleval hoida ja ka kuulujuttudele tuult tiibadesse anda. Näiteks annavad tema sõnavõtud alust spekuleerida WRC-sarjast lahkunud endiste maailmameistrite Petter Sobergi ja Sebastien Loebi nimega.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles