Vormel-1 sarjas sattus esimene meeskond juba rahalistesse raskustesse

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sauberid pole sel hooajal suutnud veel kuigi paljusid konkurente edestada.
Sauberid pole sel hooajal suutnud veel kuigi paljusid konkurente edestada. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarja tänavusest hooajast on peetud vaid kaks etappi, kuid esimene võistkond on juba rahalistes raskustes. Sauberi tiim on mitmendat kuud järjest töötajatele palga väljamaksmisega hiljaks jäänud, kuid Hiinas peetaval etapil lüüakse kindlasti kaasa.

Sauberile tulid appi tiimi sõitjat Marcus Ericssoni toetavad Rootsi sponsorid, kes kandsid avansina üle summa, mis kulub töötajatele märtsikuu palga maksmiseks. Väljaande Autosport andmetel jõuab raha Sauberini täna ehk reedel ning hiljemalt esmaspäevaks peaks palgavõlgnevus olema tasutud. Sauberil oli takerdunud rahavoo tõttu palkade maksmisega probleeme juba veebruaris ja sama kordus märtsi lõpus.

Juba mitmendat hooaega rahadega hädas oleva võistkonna juht Monisha Kaltenborn ei sõitnudki eelmisel nädalavahetusel peetud Bahreini etapile, vaid pidas mõistlikumaks samal ajal Euroopas uute toetajate otsimisega tegeleda. Hoolimata läbirääkimistest mitme ettevõttega pole praeguseks siiski Sauberi rahastajate read täienenud ja sestap kaalub Kaltenborn Autospordi väitel tõsiselt, kas mitte jätta minemata ka Hiina etapile. Karta on, et kui uusi toetajaid kiirelt ei leita, peab Sauber ka aprilli lõpus palkade maksmiseks pöörduma rootslaste või siis tiimi teist sõitjat Felipe Nasri abistavate Brasiilia firmade poole.

Ettevalmistusi Shanghai etapiks pole rahakitsikus seni seganud ja esimesed töötajad lendavad plaanipäraselt Hiinasse juba laupäeval, ülejäänud järgnevad neile mõne päeva jooksul. Sauber oli hooaja eel siiski üks kolmest võistkonnast, kes palus sarja juhilt Bernie Ecclestone’ilt mulluste tasude arvelt avanssi, et likviidsusprobleemidega tegeleda.

Ühe seni suurema tagasilöögina lahkus märtsis võistkonna juurest vaid üheksa kuud ametis olnud tehnikadirektor Mark Smith, viidates ametlikult isiklikele põhjustele. Sauber ei ole saanud sel hooajal veel autot arendada ning kahelt esimeselt etapilt pole neil punkte ette näidata. Ericsson katkestas avaetapil Austraalias ja sai teiselt etapilt kirja 12. koha, Nasr lõpetas vastavalt 15. ja 14. koha. Bahreinis edestas brasiillast lõppjärjestuses näiteks ka Manori rooli keerav Pascal Wehrlein.

Kokkuvõttes on Sauber tänu Ericssoni eelmainitud 12. kohale siiski tootjate arvestuses veel napilt Manori ees kümnendal kohal, olles üks kolmest tiimist, kellel seni punktiarve avamata. Hooajaeelsetel testidel oldi aga ainus tiim, kes ei saanud uut autot esimeseks testiks valmis ja veeretas selle rajale alles teisel testil.

«Rahaga on alati kitsas käes, sest oleme väike võistkond. Minu ülesanne on teha oma tööd ja võtta olemasolevast materjalist maksimum igal korral, kui rajale lähen. Enamat ei saa ma sõitjana teha,» tõdes Ericsson Autospordiga vesteldes. «Loomulikult saan teisi tagant utsitada ja öelda, mida autolt sooviksin, kuid kokkuvõttes pean oma tööd lihtsalt võimalikult hästi tegema. Bahreinis oleme sajaprotsendilise kindlusega stardis,» lausus rootslane.

Marcus Ericssoni sponsorid aitasid tiimi esialgu hädast välja, ent kui kauaks? FOTO: Scanpix
Marcus Ericssoni sponsorid aitasid tiimi esialgu hädast välja, ent kui kauaks? FOTO: Scanpix Foto: James Moy/James Moy Photography/PA Images
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles