Neljapaadi uued nipid ja kiired aerud

Madis Kalvet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti paarisaeruline neljapaat Kaspar Taimsoo (paremalt), Tõnu Endrekson, Allar Raja ja Andrei Jämsä.
Eesti paarisaeruline neljapaat Kaspar Taimsoo (paremalt), Tõnu Endrekson, Allar Raja ja Andrei Jämsä. Foto: Fred Killing

Olümpiamängudeks valmistuvad Eesti neljapaadi liikmed tegid eile hooaja avastardi, kui Zagrebis osaleti Horvaatia Openil. Nädala esimeses pooles paadi seadistamise ja sõudetehnika eksperdi Valeri Klesnjovi nõuandeid kuulanud ja katsetanud neljapaat koosseisus Andrei Jämsä, Allar Raja, Tõnu Endrekson ja Kaspar Taimsoo võttis võidu. Kahepaatide konkurentsis jõudsid esikolmikusse ka duod Taimsoo–Endrekson ja ning Raja–Jämsä.

Eesti neljapaadi taset arvestades neil Horvaatias sisuliselt konkurents puudus ja seetõttu oli katsetamiseks hea võimalus. «See nädalavahetus väsitas mehi. Neljapaadi sõit ei tulnud vajaliku lõtvusega,» tõdes koondise peatreener Matti Killing. «Võistlusstarte oli meile aga vaja. Kaheste sõit oli tõsine katsumus. Meie meeste ees võtsid seal kindla võidu horvaatidest maailmameistrid Valent ja Martin Sinkovic. Taimsoo-Endrekson olid teised ja Raja-Jämsä kolmandad.»

Tulemustest olulisem oli katsetada Klesnjovi soovitusi. Kui üldjoontes said eestlased kiita, siis mõned tähelepanekud siiski tehti. «Midagi hullu polnud. Koostöö talle meeldis. Nädalapäevad varem testis ta 2014. aasta maailmameistri Ukraina neljapaati. Ta ütles, et meie tundusime paremad,» avaldas Killing ja tõi välja ka asjad mida muuta. «Tõmbe lõpp oli pikem, kui mudeli järgi on ette nähtud. Tõmbe algus oli aga natuke lühike. Kõik mõõdeti üle ja MK-etapil peaksime tulemusi täpsemalt nägema. Pigem ta aga kiitis ja andiski mõne soovituse.»

«Senise võtaksin kokku sõnadega positiivne areng. Ülihea seis pole, kuna nädala keskpaigas tegime analüüse ja selle tagajärjel muutsime veidi seadistusi.Teoorias peaks paat niimoodi kiiremini liikuma, kuid kõigi jaoks on see veel harjumatu,» täpsustas Taimsoo.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles