Foto: rallimaailma valitseja avaldas esimese pildi uuest autost

Kaarel Täll
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jari Matti Latvala (paremal) ja Miikka Antila Mehhiko ralli võitu tühistamas
Jari Matti Latvala (paremal) ja Miikka Antila Mehhiko ralli võitu tühistamas Foto: SCANPIX

Viimasel kolmel hooajal autoralli MMil nii individuaalses kui konstruktorite arvestuses maailmameistriks kroonitud Volkswagen näitas esimest korda fännidele järgmisel hooajal rajale tulevat Polo R WRC autot.

Järgmisel aastal tulevad kõik MM-sarjas osalejad välja uute autodega, kuna reeglimuudatused lubavad laiemaid, kergemaid ja võimsamaid masinaid. Volkwagen on uut Polot testinud alates eelmisest aastast. «2017. aasta reeglid lubavad autole lisada mitmeid väljapaistvaid tehnilisi uuendusi,» kinnitas Volkswageni juht Jost Capito Motorspordile. «Autod saavad olema dünaamilisemad, kuid samal ajal ka ohutumad.»

Samas andis anonüümsust palunud tippsõitja Autospordile intervjuu, kus muretses just uute autode ohutuse pärast. Ta kardab, et sõidukid muutuvad lihtsalt liiga kiireteks: «Näiteks Soomes muutuvad kiirused tunduvalt suuremaks. Võime parandada seniseid kiiruskatsete rekordeid poole minuti võrra. Me peame mõtlema sellele, mis praegu toimub. Soome rallil oli juba eelmisel aastal kohti, kus keegi ei taha enam kiiremini sõita,» arutles piloot.

Omamoodi murekoht on ka autode liiga sujuv liikumine, mis teeb nad küll kiiremaks, kuid kõrvaltvaatajale paistab rallisõit igavamana. «Mulle meeldib võimsus, see on hea asi,» ütles soomlasest Volkswageni meeskonna sõitja Jari-Matti Latavala. «Üks asi, mille pärast ma muretsen, on aga see, et aerodünaamika annab autodele enneolematu pidavuse, seda eriti asfaldil.» Latvala selgitas, et autod hakkavad veel rohkem maapinna ligi püsima ja see teeb asja kõrvaltvaataja jaoks liiga tavaliseks.

Endine maailmameister ja praegune Volkswageni testisõitja Marcus Grönholm mõistab Latvala muret: «Sõitsin asfaldil väga kiiresti ja sain kirja mõned päris head testisõidu ajad, kuid autost väljudes küsiti mult: «Hei, kas roolis oli su vanaema?» Äkki see auto on tõesti liiga tõhus?» 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles