Simple Sessioni üks peakorraldajatest: edu on sihipärase töö vili

Kadi Parts
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Risto Kalmre.
Risto Kalmre. Foto: Red Bull

Eesti ekstreemspordis on käes aasta oodatuim ja kiireim nädal. Regiooni ainus ekstreemspordifestival Simple Session alustab sel reedel vanas tuttavas Saku Suurhallis ning kestab esmaspäeva varahommikuni kui viimased pidulised on legendaarselt aftekalt koju läinud. Red Bull Eesti tegi Kalmrega Sessioni mässumeelse 16. sünnipäeva puhul intervjuu, millest osa toome ära ka siin.

Kuidas tekkis 16 aastat tagasi idee alustada?

Rajasime 2000. aasta suvel Tähtverre rulapargi, mis tol ajal oli kindlasti üks suurimaid Baltikumis ja igati päris kõva sõna. Linnalt sebisime asfaltplatsi, ise otsisime sponsorid, et rämbid peale ehitada. Esimene aasta olid elemendid küll üsna hõredalt, aga siiski oli see väga äge värk. Enne seda olime sõitnud üsna pisikes pargis Emajõe ääres Fortuuna platsil. Pidasime vajalikuks see kõik kuidagi pidulikult avada ning korraldasime pargi avavõistluse. Selle nimeks polnud esimene kord küll Simple Session, vaid Pepsi Street Challenge. Avamine läks väga shefilt, kohale veeres isegi punt soome skeidiproosid. See oli tolle aja kohta ka täielik ulme. Ajad olid siis ikka üsna teised. Kõik läks toredasti ja loomulikult pidasime nõuks järgmisel aastas üritust korrata ning Simple Session oligi sündinud.

Nüüdseks on Session üle maailma tuntud – osalevad oma ala tipud ja teil on Facebookis ligi 100 000 jälgijat. Kas teil alustades oli aimu, kui suureks see asi võib kasvada? 

Ega ikka mitte. Tol ajal oli Eesti rulaskenes paarkümmend tõsisemat harrastajad, rattureid võis isegi ainult kahe käe sõrmedel kokku lugeda. Ise olime väga noored, keegi meist polnud veel kakskümmendki. Tol ajal lugesin Dave Mirra ja Ryan Nyquisti laadsetest tegelastest ainult ajakirjadest. Isegi poster oli vist magamistoa seinal. Me alustasime ikka väikese skeneüritusena.

Kui asi läks aina suuremaks ja rahvusvahelisemaks, kas olite siis üllatunud või oli see asjade loomulik kulg?

Kindlasti on olnud palju positiivseid üllatusi, aga eks see ole olnud suuresti ikka ka sihipärase töö vili. Algul andis ehk suurema tõuke toimumisaja nihutamine kõrghooajast väljapoole. See oli siis kui kolisime Tartust Saku Suurhalli ning liigutasime festivali talvekuudesse. Teiseks edu faktoriks on maailma parimate tegijate kaasamine oma meeskonda. Kohalik tiim on üsna väike, aga saime aru, et tähtsate elementide jaoks peame tellima maailma kõige paremad – ükskõik kus nad on. Nii on meil näiteks maailma parimad pargidisainerid ja ehitajad, päevajuhid, teleülekande juhid, professionaalsed fotograafid. Nägime vaeva meediakajastusega ning nii see lumepallieffekt veerema hakkas. Mingist hetkest alates teevad miljonite jälgijatega sportlased meie eest suuresti promotöö ära.

Milline on teie moto võistluse korraldamisel?

Oleme oma retsepti pannud skeneürituse vabameelse atmosfääri ning ristanud selle suure teleülekandega X-Mängude laadse konseptsiooniga. Tulemuseks on kompott, kus nii sõitjad kui pealtvaatajad on ülimalt rahul. Ühelt poolt vabam atmosfäär, milles sünnivad kõige hullemad trikid, teiselt poolt aga ikka ka korralik võistlusmoment.

Loe täispikka intervjuud siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles