Uuendus autoralli MM-sarjas: tippautoga kihutamise õigus tuleb välja teenida

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Ogier WRC-ralli kõige vihmasemal päeval Walesis, Suurbritannias.
Sebastien Ogier WRC-ralli kõige vihmasemal päeval Walesis, Suurbritannias. Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool / www.jree.ee

Autoralli MM-sarjas võetakse alates 2017. aastast ehk tulevast hooajast kasutusele uued autod. Sarja korraldajad on aga hakanud muretsema, et rahapakki lauale lüües võib nende autode rooli sattuda ka sõitjaid, kes pole tegelikult sellise sõiduki valitsemiseks piisavalt osavad.

Võrreldes tänavusega kerkib uue hooaja autode mootorivõimsus 300 hj pealt 380 hj peale ning Rahvusvaheline Autoliit (FIA) tahab nende roolis näha ainult pädevaid sõitjaid, kuna autod on senisest märksa kiiremad. Sarnase üleskutsega on kulisside taga esinenud ka praegu MM-sarjas osalevad mehed, pakkudes välja samasugust superlitsentsi süsteemi nagu on kasutusel vormel-1 sarjas, kirjutab Autosport.

FIA rallidirektor Jarmo Mahonen teatas aga, et ei soovi selles suunas liikuda. Selle asemel kavatseb soomlane sisse saada range kontrolli, mis välistaks võimaluse, et WRC-auto rooli satuks algaja. «Kuidas käituda selliste sõitjatega nagu Bryan Bouffier? Need mehed sõidavad aastas ühe või kaks rallit. Robert Kubica on teine selline sõitja,» viitas Mahonen superlitsentsi kehtestamise võimatusele. «Me ei taha luua reeglit, mille rikkumiseks tuleb kogu aeg erilube anda, seega pole superlitsents hea mõte.»

37-aastane Bouffier on osalenud vaid üheksal MM-rallil, kuid viimaste aastate jooksul on tema kontosse kantud Monte Carlos ralli 2. ja 5. koht, samuti kolm katsevõitu. Kubica on korduvalt tõestanud, et suudab kiiruse poolest tippudele konkurentsi pakkuda, kuid poolaka hea lõpptulemus on enamasti jäänud katkestamiste ja teelt väljasõitude taha. Kubica tippsaavutusteks MM-sarjas on 2013. aastal Saksamaal saadud 5. koht ja aasta hiljem Argentinas välja sõidetud 6. koht.

«Peame kuidagi nende autode kasutamist kontrollima, aga teeksin seda hea meelega leebemal moel. Neid autosid saavad kasutada ainult tootjad ja meie peame kõik heaks kiitma. See annab meile võimaluse olukorral silma peal hoida,» tõdes Mahonen. Tema sõnul peavad tootjad FIA-le esitama sõitjate nimekirja, mille järel FIA langetab osalusõiguse andmise kohta lõpliku otsuse.

Mahoneni sõnul lükkab FIA tagasi iga sõitja avalduse, kes «paneb lauale miljoni, et 2017. aasta autoga sõita. Vaatame kõigi sõitjate seniseid saavutusi. Kas me tahame rikkuritest sõitjaid nende autode rooli? Ei taha. Samamoodi ei taha me sinna 18-aastaseid sõitjaid, kes osalevad elu esimesel MM-rallil,» lausus Mahonen.    

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles