Ferrari endine insener: nad komistavad kogu aeg sama reha otsa

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ferrari SF16-H.
Ferrari SF16-H. Foto: SCANPIX

Ferrari vormel-1 võistkonna endine insener Luca Baldisseri arvab teadvat, mis põhjusel Ferrari ei suuda kuidagi Mercedestele vastu saada ning on alates 2013. aasta Hispaania GP-st võitnud vaid kolm etappi. Baldisseri sõnul on tegemist probleemiga, mis kordub juba tükk aega aastast aastasse.

53-aastane Baldisseri töötas Ferraris aastatel 1999-2008, kui Ferrari võitis Michael Schumacheri tüürimisel kokku 14 sõitjate ja meeskondlikku tiitlit. «Sama kehtis juba siis, kui mina veel seal ametis olin – Maranellos keskendutakse alati hetkevajadustele,» rääkis Baldisseri Itaalia ajakirjaniku Leo Turrini blogis. «Reeglimuudatuste osakaalu aga alahinnatakse. Kas mäletate 2005. aastat, kui kehtestati keeld sõidu ajal rattaid vahetada? Või 2009. aastat, kui autode aerodünaamikareeglid muutusid? Ka topetdifuusoriga ei saanud Ferrari kuidagi hakkama,» sõnas ta.

«Ning minu arvates juhtus sama 2014. aastal, kui turbod uuesti kasutusele võeti,» lisas Baldisseri, kes juhtis veel mullu Ferrari noorte sõitjate akadeemiat, praegu aitab aga vormel-1 suunas liikuda Williamsi noorteprogrammi kuuluval Lance Strollil ning Michael Schumacheri pojal Mick Schumacheril.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles