Alonso uuest reeglist: midagi tuleb pista sinna, kus päike ei paista

Postimees Sport
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fernando Alonso.
Fernando Alonso. Foto: SCANPIX

McLareni vormel-1 tiimi sõitja Fernando Alonso sõnul seab Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) kehtestatud värske reegel sõitjad pikantsesse olukorda, millest pääsemiseks tuleb kuidagi lahendus leida.

Nimelt ei luba FIA alates sel nädalavahetusel peetavast Monaco etapist sõitjatel enam kiivrivisiiri eest ära rebitavaid kilesid sõidu ajal minema visata, vaid nõuab, et need rajale ei satuks. Viimastel hooaegadel on juhtunud, et sõitja peab katkestama, kuna tema auto pidurite õhutusavadesse on sattunud just teiste sõitjate äravisatud kiivrikiled. Esialgu plaanis FIA kilede minemaviskamise keelustada juba hooaja avaetapil, kuid lükkas siis otsuse tegemise edasi.

Alonso sõnul ei tea sõitjad siiski endiselt, mida kiledega sõidu ajal peale hakata. «Ütleme nii, et see on veider reegel, sest midagi sellist pole varem olnud. Aga muidugi saab kilesid ka kokpitis hoida, see on okei. Meil on paar lahendust valmis ja homme vaatame, mida teha. Proovisime paari võimalust ja küll me nendele kiledele koha leiame. Mõnda varianti ei saa ma muidugi välja öelda – alla 18-aastased ei tohiks neist kuulda!» lõõpis hispaanlane portaalile Motorsport.com intervjuud andes.

«Aga ilmselt teeme seda boksiteel. Nende kümne sekundi jooksul, kui liigume vaid 60 km/h, avaneb suurepärane võimalus kõiki niisuguseid asju teha,» lisas Alonso. Ka tema tiimikaaslane Jenson Button oli uue reegli osas veel kerges kimbatuses. «Pakutud on eri ideid. Kilede kokpitti toppimine ei ole kõige lihtsam, eriti kui oled 20 aasta jooksul harjunud neid ära tõmbama ja äkitselt on see keelatud. Kui sul on kile käes ja käsi on õhus, tuhiseb ümber kokpiti tuul – pole just kõige lihtsam seda kilet kuskile pista,» arutles britt.

Samas uskus ta, et uuendus vajab vaid harjumist. «Samamoodi oli HANS-seadmega. See ei meeldinud mitte kellelegi ja oli ebamugav, aga esimese etapi järel unustasid juba täiesti selle olemasolu,» võrdles Button. Tema sõnul ei tea sõitjad praegu aga sedagi, milline karistus ootab meest, kes kile Monacos kogemata rajale viskab.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles