Nädalavahetusel toimuval Lääne-Eesti rallil sõidab 71 võistluspaari

Kadi Parts
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Egon Kaur.
Egon Kaur. Foto: Ray Põder

EAL Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad eeloleval nädalavahetusel Lääne-Eestis, kui sõidetakse Lyoness Lääne-Eesti ralli. Järjekorras kolmandale meistrivõistluste etapile registreerus 71 võistluspaari viiest riigist.

Ralli start antakse 10. juunil, kell 17:40 Haapsalu Kaubamaja ees olevalt poodiumilt, mille järel suunduvad võistlejad avapäeva kahele katsele, millest esimene saab alguse 18:03.

Võistlejate rivi avavad Egon Kaur – Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes võitsid kaks nädalat tagasi sõidetud meistrivõistluste teise etapi.

Kaur – Simm järel stardivad Läänemaa teedele EAL Eesti autoralli meistrivõistluse absoluutarvestuse ja klassi N4 liidrid Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX). Numbri all kolm saavad Haapsalus rajale Roland Murakas – Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo X), kes kaks nädalat tagasi pidasid Harjumaa teedel poodiumi teise astme nimel maha väga tulise heitluse Aus – Koskineniga, mille nad lõpuks vaid 0,4 sekundiga kaotasid.

Numbri all neli teevad üle kahe aasta esimese ühise koduse ralli stardi Kaspar Koitla – Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes hoolimata pikast võistluspausist hakkavad kindlasti poodiumikoha eest heitlema.

Esimesed tänavused Lyoness Lääne-Eesti Rally välisvõistlejad saavad rajale numbri all viis, kui avapäeva katsetele on startimas Eesti rallifännidele tuttavad Radik Shaymiev – Maxim Tsvetkov (Ford Fiesta R5), kes toovad rajale ralli ainsa R5 masina.

Esiveoliste klassi EMV3 meistrivõistluste arvestuses on hooaja kolmandale etapile registreerunud kogu paremik. Meistrivõistluste liidrina on Läänemaa teedele startimas Gustav Kruuda – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kelle järel saavad rajale hooaja punktitabelis liidritest vaid kolme punkti kaugusel olevad Miko-Ove Niinemäe - Martin Valter (Peugeot 208). Rasmus Uustulndi (Ford Fiesta R2) kõrval võtab Läänemaal koha sisse Eesti üks kogenumaid kaardilugejaid Kuldar Sikk, kellel ka varasemast Lääne-Eesti ralli eelkäija Valge Daami ralli kogemus. Saarlase tavapärane kaardilugeja Imre Kuusk taastub veel eelmisel võistlusel saadud põrutusest.

Kaheveoliste klassis EMV4 2WD 2000 on Lyoness Lääne-Eesti rallile startimas 13. võistluspaari, kellest esimesena saavad numbri all 12 rajale David Sultanjants – Siim Oja (Citroen DS3).

Kui klassi liidrid Mait Madik – Toomas Tauk jätavad võistluse vahele, siis klassi teised, Silver Sõmer – Gert Virves (Opel Astra) ja kolmandad Karl Jalakas – Rando Tark (BMW Compact), on Läänemaal stardis.

Rahvusliku E-rühma kolmes erinevas klassis on võistlusele startimas 33 võistluspaari.

EMV5 (E9) ehk 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste masinate arvestuses on klassi liidritele Gert-Kaupo Kähr - Jan Pantalonile (Honda Civic) konkurentsi pakkumas 12. võistluspaari.

EMV6 (E11) ehk üle kaheliitrise mootoritega autode klassis on peale kahte etappi esikohta jagamas Lembit Soe – Ahto Pihlas (Toyota Starlet) ja Madis Vanaselja – Jaanus Hõbemägi (BMW M3).

Soe – Pihlas näol on tänavusel rallil tegemist ainsa võistluspaariga, kes samas kooseisus osalesid ka Haapsalus viimaseks jäänud Eesti meistrivõistluste etapil, Valge Daami rallil, aastal 2002, kuid siis oli meeste võistlusautoks Lada VFTS.

EMV7 (E12) ehk neljaveoliste masinate rahvuslikus klassis on rajale tulemas lisaks klassi liidritele Aiko Aigro – Kermo Kärtmannile (Mitsubishi Lance Evo VI) veel kümme võistluspaari.

Veoautode klassi EMV8 (E13) arvestuses tuleb hooaja teiseks võistluseks starti, sarnaselt klassi numbriga, kaheksa GAZ masinatel sõitvat võistluspaari. Veokate arvestuses kaks nädalat tagasi sõidetud hooaja avaetapi võitsid Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A). Kui EMV6 klassis on startimas Valge Daami ralli kogemusega võistluspaar Soe – Pihlas, siis veoautode arvestuses on 1999. aastast Läänemaa teede kogemus Veiko ja Toivo Liukanenil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles