Rahvusvaheline Jalgratta Liit (UCI) jätkab Tour de France’il rataste kontrollimist, et tuvastada võimalikke valemängureid, kes mootori või reeglitevastaste jooksude abi kasutavad.
Tour de France: uued meetmed võimalike patustajate tabamiseks
Kui varem on UCI kinnitanud, et nende tahvelarvuti on mootori leidmiseks parim seadeldis, siis nüüd kasutatakse soojuskaamerate ja röntgeniaparaadi abi. Röntgeniaparaat on üles seatud finišis asuvasse telki, soojuskaamerat saab kasutada ka sõidu vältel, vahendab Rattauudised.ee.
Pärast pühapäevast etappi kontrolliti nii üldliidri Chris Froome’i (Sky) ja Peter Sagani (Tinkoff) sõiduvahendeid. Kokku on Touri vältel testitud 82 ratast, mehaanilist dopingut pole tuvastatud.
Sky mehaanik Gary Blem vestles pärast kontrolli pisut UCI ametnikega. «Rattad olid korras, kuid rääkisin ratta kaaluga seonduvast,» täpsustas Blem. «Hommikuti pärast ratta pesemist võib kaal olla suurem kui etapi lõpus, mil vesi on aurustunud. Sellistel puhkudel on mänguruum oluline. UCI lubab eksida 10 grammiga, kuid seda on vähe. Me proovime probleemide vältimiseks teha alati nii, et ratas kaaluks 60 grammi rohkem kui 6,8 kilo. Peame olema hoolikad,» rääkis asjatundja.