Tour de France: uued meetmed võimalike patustajate tabamiseks

Silver Tabo
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ametnik kontrollimas võimaliku mehaanilise dopingu jälgi.
Ametnik kontrollimas võimaliku mehaanilise dopingu jälgi. Foto: SCANPIX

Rahvusvaheline Jalgratta Liit (UCI) jätkab Tour de France’il rataste kontrollimist, et tuvastada võimalikke valemängureid, kes mootori või reeglitevastaste jooksude abi kasutavad.

Kui varem on UCI kinnitanud, et nende tahvelarvuti on mootori leidmiseks parim seadeldis, siis nüüd kasutatakse soojuskaamerate ja röntgeniaparaadi abi. Röntgeniaparaat on üles seatud finišis asuvasse telki, soojuskaamerat saab kasutada ka sõidu vältel, vahendab Rattauudised.ee.

Pärast pühapäevast etappi kontrolliti nii üldliidri Chris Froome’i (Sky) ja Peter Sagani (Tinkoff) sõiduvahendeid. Kokku on Touri vältel testitud 82 ratast, mehaanilist dopingut pole tuvastatud.

Sky mehaanik Gary Blem vestles pärast kontrolli pisut UCI ametnikega. «Rattad olid korras, kuid rääkisin ratta kaaluga seonduvast,» täpsustas Blem. «Hommikuti pärast ratta pesemist võib kaal olla suurem kui etapi lõpus, mil vesi on aurustunud. Sellistel puhkudel on mänguruum oluline. UCI lubab eksida 10 grammiga, kuid seda on vähe. Me proovime probleemide vältimiseks teha alati nii, et ratas kaaluks 60 grammi rohkem kui 6,8 kilo. Peame olema hoolikad,» rääkis asjatundja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles