Urmo Aava: meile on tähtis hea kiirus

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmo Aava Citröenil.
Urmo Aava Citröenil. Foto: Karli Saul

Kõik tundus ilus – Urmo Aava ja Kuldar Sikk kihutasid Hispaania MM-rallil kaks ja pool päeva ässadega nagu võrdne võrdsetega. Just saadi mööda Petter Solbergist, kui saabus järsk lõpp. Katkestamine.


Eestlased üritasid oma Citroëniga kurvi lõigata, ent teeäärne kivi osutus liiga suureks ning löök lõhkus auto vedrustuse.



«Ilmselt sõiduviga,» möönis Aava. «Juba eelmisesse kurvi läksin liiga suure hooga sisse, järgmises kurvis polnud muud võimalust kui lõigata, muidu poleks me sinna ära mahtunud…»



Kuigi hea koht libises käest, väitis Aava, et juhtum ei tekitanud temas masendust. «Näen selles rallis hoopis positiivset – olen õnnelik, et laupäeval suutsime Chris Atkinsoni ja Jari-Matti Latvala eest ära sõita ning säilitasime võimaluse Petter Solbergiga võidelda,» rääkis Aava. «Samas on loomulikult kahju, et asi jäi vormistamata, lõpuni jäi veel ju vaid kümme kiiruskatse kilomeetrit.»



Aava eitas, et Solbergist möödumine lõi tal vere käima ning sundis teda eksima. «Loomulikult oli duell Solbergiga meile tähtis, ent üle ma seetõttu ei pingutanud,» kinnitas ta.



Käimasoleval hooajal on Aava korduvalt näidanud head kiirust, ent apsakad on rikkunud võimaluse noppida ralli kokkuvõttes kõrge koht. Rallimeeste sõnul on võimete piiril kihutamine ainus võimalus taset tõsta.



«Meie fookus on kiirusel,» lausus Aava. «Kui mõelda ainult lõpetamisele, pole rallisõidul mingit mõtet. Meie idee on sõita kiiresti ja samas jõuda lõpuni. Peame nii kaua proovima, kui see lõpuks õnnestub. Tunnen, et meie asfaldil sõitmise oskused on tublisti paranenud.»



Hispaania rallit valitsesid tõelised asfaldispetsid – Sebastien Loeb, Daniel Sordo ja Francois Duval. Aava püsis ülejäänud seltskonna tipus. Mikko Hirvonenini ta ei küündinud, ent Solberg, Atkinson ja Latvala olid eestlasele seekord jõukohased vastased.



Hispaanias noppis järjekordse võidu Loeb, Sordo kaotas talle 24,9 sekundit. Aavale saatuslikuks saanud eelviimasel kiiruskatsel andis kolmanda koha käest Duval, loovutades selle oma tiimi esinumbrile Hirvonenile.



«Minu jaoks oli tegemist sisuliselt ideaalse võistlusega,» sõnas Loeb. «Samas ei tulnud midagi kergelt, pidin kõvasti pingutama, et meeskonnakaaslasest Sordost ees püsida. Kaksikvõit tähendab meie meeskonnale palju.»



Koduradadel kihutanud Sordo möönis, et lootis teisest kohast paremat tulemust. «Kaksikvõit on küll tore, ent ükskord soovin ma ka ise võitjana triumfeerida. Võimalik, et see juhtub juba Korsikal,» mõtiskles Sordo.



MM-sarja kokkuvõttes edestab Loeb Hirvoneni 12 punktiga. Soomlane oli Duvali käest kingituseks saadud lisapunkti eest tänulik. «Duval on meeskonnamängija,» kiitis Hirvonen.



«Kolmas koht on maksimum, mida võisin siit loota. Järgmisel etapil Korsikal on tingimused pisut teistsugused ning ma loodan, et suudame seal Citroënidele suuremat peavalu valmistada,» lisas ta.



Asfaldirallideks Fordi tiimi palgatud Duval rääkis, et hakkas Hispaanias oma autot üha paremini tunnetama ning järgmisel rallil loodab ta veel kiiremini sõita. «Soovin Korsikal võidu eest võidelda,» sõnas ta enesekindlalt.



MM-sari jätkubki juba eeloleval nädalavahetusel Korsikal.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles