Rehvitootjate vihane võitlus saab jätkuda

Ats Kuldkepp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak ja teised ralliässad Walesi ralli testikatsel
Ott Tänak ja teised ralliässad Walesi ralli testikatsel Foto: Timo Anis

Autorallis pole rehvitarnijate ümber nii palju kisa ja kära kui vormel-1 sarjas, aga ka WRCs on kaks seltskonda, kes näevad asju erinevalt. Esimesed sooviksid jätta alles ühe rehvitarnija, teised eelistavad firmade vahel näha vihast võitlust. Alates 2011. aastast on konkurents olnud vaba ja ilmselt jääb see nii ka tulevikus.

«Rehvide kontrollimisel on omad plussid, aga peaksime parandama midagi, mis pole katki? Oleme väga õnnelikud, et meil on autoralli MM-sarjas kolm rehvifirmat. Näen seda väga hea asjana,» rääkis Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) rallidirektor Jarmo Mahonen väljaandele Autosport. Mahonen kinnitas, et suvel erinevate tootjatega avatud läbirääkimised on nüüdseks lõpetatud ja erinevalt vormel-1 karussellist konkurentsi lähematel aastatel piirama ei hakata.

Suurem osa tehasetiime kasutab praegu Michelini toodangut. Paljud erasõitjad on aga endiselt Pirelli rüpes, kellega WRC sõlmis 2008.–2010. aastaks eksklusiivse lepingu. Tuntud tegijatele pakub konkurentsi Hiina firma DMACK, kes on mitu hooaega teinud koostööd Eesti ässa Ott Tänakuga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles