F1-sarja kalendris püsivad segadused

Kadi Parts
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Malaisia GP 2016. aastal.
Malaisia GP 2016. aastal. Foto: Scanpix/Reuters/Edgar Su

Kui F1-sarja käesoleva hooaja kulminatsioon saabub sel pühapäeval Abu Dhabis, kus selgub 2016. aasta meister, siis vormelisõprade pilgud on pööratud juba ka järgmistele aastatele, kui kuninglikku võidusõidusarja ähvardab kokkukuivamise oht. Viimasel ajal on olnud mitmeid ohtlikke märke, et senine 21-etapiline kalender kahaneb järgmisel aastal ja sealt edasi mitme olulise võidusõidu võrra, kuna sarjast on lahkumas nii Malaisia kui Saksamaa, lisaks on veel mitme sõidu kohal tõsised murepilved.

Sel nädalal saabusid esmalt uudised Malaisia etapi korraldajatelt, kes andsid teada, et kavatsevad F1-sarjast loobuda pärast 2018. aastat, kui lõpeb senine leping. Alates 1999. aastast toimunud etappi kummitavad samad probleemid, mis on saanud saatuslikuks mitmele teisele GP-le: publiku vähene huvi, mis põhjustab majanduslikke probleeme. Näiteks selle aasta oktoobris toimunud võidusõidul oli kohal vaid 45 000 fänni, samas kui Sepangi ringrajal on ruumi koguni 120 000 pealtvaatajale. «Pikas perspektiivis on see tõenäoliselt tark otsus, sest asi muutub järjest kallimaks, kuid samal ajal vähem atraktiivseks. Arvan, et inimesed on F1 vastu huvi kaotanud,» selgitas Malaisia kultuuri- ja turismiminister Nazri Abdul Aziz.

Samasuguseid mõtteid mõlgutavad ka Singapuri etapi korraldajad. F1-sarja boss Bernie Ecclestone kinnitas eelmisel pühapäeval, et 2017. aastal kihutatakse Singapuris viimast korda. «Ühtäkki oli Singapur midagi muud kui vaid lennujaam, mille kaudu lennati ühest kohast teise,» rääkis Ecclestone alates 2008. aastast F1 kalendris olnud etapist. «Nüüd on aga korraldajad leidnud, et nad on oma eesmärgid täitnud ega taha rohkem GPsid korraldada,» lisas F1 boss.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles