Kõigi aegade halvim vormelisõitja küsib Mercedeselt tööd

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mercedese tiimis on pärast Nico Rosbergi lahkumist vaba koht, mida ihkavad paljud sõitjad.
Mercedese tiimis on pärast Nico Rosbergi lahkumist vaba koht, mida ihkavad paljud sõitjad. Foto: WILLIAM WEST/AFP

Mercedese vormel-1 võistkond otsib ootamatult lahkunud maailmameistri Nico Rosbergi asemele uut sõitjat ning kandidaate on tekkinud igast maailma nurgast.

Näiteks võttis nendega ühendust korduvalt maailma kõigi aegade halvimaks vormel-1 sõitjaks nimetatud jaapanlane Taki Inoue, kes pani Twitterisse üles CV. Jaapanlane ei häbene tiitlit ka ise, ehkki 1995. aastal Footwork-Harti võistkonnas sõites sai ta parimal juhul Itaalia etapil 8. koha. Toona aga selle positsiooni eest MM-punkte ei jagatud ning tasub ka märkida, et sõidu lõpetas vaid kümme vormelit.

«Tahaksin kandideerida 2017. aastaks vabanenud sõitjakohale,» kirjutas Inoue ja lisas oma saavutused:

1994

  • vormel-1 debüüt Jaapani GP-l Simteki võistkonnas. Tegin kolmandal ringil spinni.

1995

  • 18 etappi
  • 0 parimat stardikohta
  • 0 kiireimat ringi
  • 0 punkti
  • Jäin KAKS korda turvaauto alla. See on vormel-1 sarja kõigi aegade rekord.

1996

  • Lahkusin vormel-1 sarjast, sest rahaline toetus sai otsa.

Inoue on tänaseks 53-aastane. Pärast vormel-1 sarjast lahkumist jätkas ta karjääri kuni 1999. aastani, mil asus tegutsema kaasmaalastest sõitjate mänedžerina.

1995. aastal oli Inoue tõepoolest kaks korda turvaautodega hädas – esmalt veeti tema vormelit Monaco etapil parajasti boksi, kui talle sõitis otsa turvaautot juhtinud Jean Ragnotti. Paar kuud hiljem toimunud Ungari etapil jäi Inoue aga jälle turvaauto alla – ta katkestas sõidu mootoririkke tõttu ning aitas pärast autost välja ronimist rajakohtunikel süttinud mootorit kustutada, kuid sündmuspaigale sattunud turvaauto sõitis jaapanlasele otsa. Inoue ei saanud siiski tõsiselt vigastada ja oli järgmisel etapil jälle stardis.

Mercedese tiim pani ise ajakirja Autosport lõbusa kuulutuse, kus otsitakse sõitjat, kes peab olema teotahteline ja koostööaldis. Kasuks tuleb FIA sõitjalitsentsi omamine, samuti loetletakse kuulutuses peamised nõudmised kandidaadile:

  • peab olema võimeline andma auto käitumise kohta tagasisidet
  • peab mõistma konkurentide tugevusi ja nõrkusi
  • peab meediaga suheldes näitama üles kannatlikkust

Tiim lubab omalt poolt anda valituks osutunud sõitjale võiduvõimelise auto, elukindlustuse ja arstiabi. Lisaks pakutakse tööauto liisimise ja jõusaali kasutamise võimalust ning toitlustamist restoranis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles