Tänak läheb Mehhikosse kihutama Märtini võiduteedele

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hooaja eel pidi Ott Tänak täitma ka mehaaniku rolli, MM-sarjas keskendub ta mõistagi vaid kihutamisele ja kõrgete kohtade püüdmisele.
Hooaja eel pidi Ott Tänak täitma ka mehaaniku rolli, MM-sarjas keskendub ta mõistagi vaid kihutamisele ja kõrgete kohtade püüdmisele. Foto: Karli Saul

Jaanuari alguses pakkis Ott Tänak oma ralliauto merekonteinerisse ja saatis laevaga pikale teekonnale Mehhikosse. Laupäeval istus ta ise lennukisse ja lendas tehnikale järele – reedel stardib ta oma esimesele rallile SWRC-sarjas.



Tänak ja kaardilugeja Kuldar Sikk saavad end kaugel maal tunda üsna koduselt, neid ümbritsevad eestlastest mehaanikud, kogu tegevust korraldab tiimi pealikuna aga Markko Märtin isiklikult. «Kõik mehed on tuttavad ja tööalaselt väga heal tasemel,» kiitis Tänak enne väljasõitu oma abimehi.

Kuna Eesti ralli tulevikulootuseks peetavat Tänakut seob leping ka Fordi tehasetiimiks oleva M-Spordiga, toetab eestlasi nende poolt saadetud insener. «Küllap saame vajadusel Fordilt abi,» uskus Tänak, ent ei kippunud suure meeskonna tiiva alla kuulumist üle tähtsustama.

Rallimaailma ühe vägevama meeskonna hingekirja kuulumine on toonud Tänakule siiski teisigi privileege. Tänu sellele on ta saanud osaleda testisõitudel Inglismaal ja Eestis ning võimalus autot testida tekib ka Mehhiko pinnal. Viimane on eriti oluline, kuna just siis saab noor rallimees aimu, kuidas reageerivad tema organism ja auto Mehhiko mägedes valitsevale hõredamale õhule.

Esimest korda väljaspool Euroopat toimuval rallil osalevale Tänakule on Mehhikos kihutamine mõistagi täiesti tundmatu maa, kuid hoopis tuttavam on see kõik tema õpetajale Märtinile. 2004. aastal noppis toona Ford Focus WRCga sõitnud mees seal koguni ühe oma viiest MM-ralli võidust.

«Kiiruskatsed on enam-vähema samad, mis Markko võistlemise ajal,» teadis Tänak. «Ta on mulle neist rääkinud, lisaks olen võimaluse piires nendega niisama tutvunud.»

Hooajaks valmistudes on Tänak püüdnud timmida ka oma kehalist vormi, ent töökohustused MM-Motospordi töökojas pole lubanud sellele piisavalt keskenduda. «Kindlasti pole ma veel nii professionaalne võidusõitja kui päris tipud, äraelamiseks tuleb ka tööd teha,» nentis ta.

Eesti meistrivõistluste esimesel etapil Võrus tegutses Tänak küll mehaanikuna, kuid veebruari keskel proovis ta võistlustules kätt Lätis. Toona vandus ta alla vaid WRC-autol kihutanud Georg Grossile, sedagi kõigest 0,93 sekundiga. «Lumel sõitmist ei saa küll kruusa või asfaldiga võrrelda, kuid vähemalt sain võistlusolukorras sõita,» märkis Tänak.  

Mehhikos pole PWRC-sarjas konkurents just ülemäära tihe, stardis on vaid viis selles arvestuses võistlevat rallimeest. Neist veel kaks, tšehh Martin Prokop ja Katari rallimees Nasser Al-Attiyah, kasutavad sarnaselt Tänakuga Ford Fiesta Super-2000 masinat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles