Ford kombineeris Hirvoneni teiseks

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Meeskonnasisesed kokkulepped aitasid Mikko Hirvoneni Korsikal teiseks.
Meeskonnasisesed kokkulepped aitasid Mikko Hirvoneni Korsikal teiseks. Foto: AFP / Scanpix

Vana tõde, et autorallis ei maksa sportlikud põhimõtted punast krossigi, said järjekordselt kinnitust. Teist nädalavahetust järjest manööverdas Fordi meeskond Mikko Hirvoneni tiimikaaslastest ette.


Fordi esipiloot, valitseva maailmameistri Sebastien Loebiga tiitliheitlust pidav Mikko Hirvonen langes Korsika MM-ralli viimase päeva alguses neljandaks.

Et säilitada soomlasele võimalus tiitlivõiduks, palus Fordi meeskonna boss Malcolm Wilson teisel ja kolmandal kohal sõitnud Francois Duvalil ja Jari Matti Latvalal teenida trahviminuteid ning end Hirvoneni taha kukutada.

Duval sisenes ajakontrollpunkti kaks minutit varem ning sai sama palju trahvi, Latvala hilines aga üheksa minutit ning tema tulemusele liideti poolteist minutit. Fordi tiim oli kõik täpselt välja arvutanud.

«Mõistan, et Mikko tunneb end seepärast halvasti, nädal tagasi tõusis ta sama võttega kolmandaks, ent ta mõistab, et meil on veel võimalus võidelda individuaalse ja meeskondliku tiitli eest,» sõnas Wilson tiimi pressiteenistuse vahendusel. «Olukord pole ideaalne, kuid peame tegema kõik, et saavutada sõitja ja meeskonna jaoks parim.»

Enne kahte viimast MM-etappi kaotab Hirvonen Loebile 14 punktiga, võistkondlikus arvestuses jääb Ford Citroënist maha 23 punktiga.

Kokkumänguga saadud teine koht ei pakkunud Hirvonenile vähimatki rõõmu. «Ma ei hakka seda tähistama,» kinnitas ta. «Kuid ma saan aru, et see on meeskonna taktika, ning olen Duvalile ja Latvalale tänulik.»

Juba teist rallit järjest Hirvoneni enda ette lubanud Duval oli siiski õnnelik.
«Ma pole juba ammu saanud nii hea autoga asfaldil kihutada, olen väga rahul,» kinnitas belglane. Latvala väljendas siiski kurbust, ent samas kinnitas lojaalsust tiimile. «Teeme meeskonna heaks kõik, mis suudame,» nentis ta.

Korsika ralli seitsmendana lõpetanud Urmo Aava tõdes, et tiimisisesed kokkulepped ei meeldi kellelgi, ent mõnikord pole lihtsalt muud väljapääsu. «Näiteks jalgratturid tegutsevad ju samamoodi, alguses juhivad ühed, aga lõpus aidatakse ikkagi sprinterid parematele kohtadele,» tõi ta näite ning veeretas osa süükoormast ka FIA õlule. «Nad keelustasid isetäituvad rehvid ning nüüd oli pea kõigil rehvidega probleeme, sellest ka ootamatud ärakukkumised. Olukord meenutas juba juunioride sarja.»

Aava sõnul pole ta sõitjate seltskonnas tiimisiseste kokkulepete küsimust arutanud. «Võib-olla suured poisid omavahel midagi arutasid, aga mind seal juures polnud. Tegelesin siin omade asjadega.»   

Koos kaardilugeja Kuldar Sikuga kihutanud Aava teenis küll seitsmenda koha eest kaks punkti, ent ralli tervikuna tekitas temas musti mõtteid. Reedel ja laupäeval oli tal probleeme purunenud amortisaatoritega.

«Kaks esimest päeva jamasin tehnikaga, pühapäeval tuli lihtsalt lõpuni kulgeda,» lausus ta lakooniliselt. «Amortisaatorite nahka läks mitu kiiruskatset.»

Aava sõnul pole veel päris selge, miks õli kahel korral amortisaatorist välja voolas. Täpset vastust pole andnud ka auto hooldusega tegelev meeskond. Samas on selge, et Citroëni kolmanda numbrina pole eestlastel võimalik nõuda ässadega võrdväärset kohtlemist.

Korsika ralli
1. Sebastien Loeb (Citroën), 2. Mikko Hirvonen (Ford) +3.24,7, 3. Francois Duval (Ford) +3.31,6, 4. Jari Matti Latvala +3.37,5, 5. Petter Solberg (Subaru) +5.35,4, 6. Chris Atkinson (Subaru) +6.10,4, 7. Urmo Aava (Citroën) +7.25,2, 8. Matthew Wilson +9.02,2.
MMi üldseis: 1. Loeb 106, 2. Hirvonen 92, 3. Daniel Sordo 59, 4. Atkinson 45, 5. Latvala 42, 6. Solberg 40.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles