Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Kümme katset ja kümme tuhat kurvi: Korsika ralli avab MM-sarjas asfaldihooaja

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Ott Tänak mullu Korsika rallil. | FOTO: PASCAL POCHARD-CASABIANCA/Scanpix

Tour de Corse ehk Korsika ralli, mida nimetatakse ka 10 000 kurvi ralliks, on pika ajalooga. Kusjuures ühe pikimaga autoralli MM-sarjas, kui tänavu sõidetakse 60. Tour de Corse. Tõsi, mitte alati pole see keeruline ja lummavate vaadetega ralli olnud WRC sarja etapp. 2008. aastal sõideti veel WRC sarja etapp, millele järgnes Prantsusmaa MM-etapi üleviimine mandri-Euroopasse, Alsace’i regiooni. 2015. aastal oli ralli tagasi Korsika saarel ja tänavu saame seal kaasa elada kahele Eesti meeskonnale – M-Spordi tehasemeeskonnas sõidavad Ott Tänak ja Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC) ning oma esimese stardi tänavuses Junior WRC sarjas teevad Miko Niinemäe ja Martin Valter (Ford Fiesta R2T).

Kui traditsiooniliselt sõidetakse WRC-sarjas hooaja esimene asfaldietapp aasta keskel Saksamaal, siis tänavu on asjad teisiti. Korsikal saame esimese ülevaate uute autode võimekusest asfaldil ja selle nimel on kõik võistkonnad teinud palju testimistööd. Jah, mingi arusaama andis Monte-Carlo ralli, kuid see pole siiski puhas asfaldiralli.

Korsika MM-ralli korraldajatele oli see aga proovikivi – kui tavaliselt on aega uut rallit korraldada aasta, siis nemad pidid hakkama saama poole aastaga, sest eelmise aasta Tour de Corse sõideti oktoobri alguses. Nii kasutatakse samu katseid samas järjekorras nagu eelmisel aastal. Seda mõningate pisierinevustega, mille tulemusel on katsete kogupikkus vähenenud – eelmise aasta 390,92 kilomeetri asemel on tänavu kavas 316,76 kilomeetrit.

Korsika ralli eripära on ka see, et kokku on katseid vaid kümme. Reedel ja laupäeval läbitakse kahel korral kaks katset ja pühapäevaks jääb kaks katset. Katsed ise on pikad, reedesed on 31- ja 29-kilomeetrised, laupäevased 48- ja 17-kilomeetrised ning pühapäeva alustab 53,78-kilomeetrine katse. Rallile paneb punkti 10,42-kilomeetrine Porto Vecchio – Palombaggia katse, mis on ka Korsika MM-ralli Power Stage, kus jagatakse lisapunkte.

Pikki sirgeid naljalt ei leia

Mainisin juba enne, et Korsika MM-rallit tuntakse ka 10 000 kurvi rallina. Samuti on öeldud, et üle 400-meetrist sirget nendelt katsetelt naljalt ei leia ja auto pöörab kogu aeg kuhugi. Võttes arvesse, et uued autod on võimsamad ja parema aerodünaamikaga, mis tõstab kurvide läbimise kiirust, on see on suurem väljakutse rehvidele.

Ralli esimesel päeval, reedel pole päeva jooksul ühtki hoolduspausi, mis tähendab, et 120 kilomeetrit tuleb sõita nende rehvidega, mis kaasas on. On selge, et kõik meeskonnad võtavad reedel kaasa kaks lubatud varurehvi. Sellegipoolest on põhjust arvata, et õhtuks on rehvid täiesti läbi.

Tähtis roll esiautodel

Asfaldirallile omaselt lõigatakse võimalusel kurve ja sellega tuuakse rajale palju kruusa või mulda, mis muudab need kohad katsete teisel läbimisel libedamaks. Samuti võivad mägedes ilmaolud mõne hetkega muutuda. Selleks on WRC sõitjatel kasutada esiautod, kes läbivad katsed minimaalselt kaks tundi enne esimest autot. Neil on kaasas põhisõitjate kiiruslegendi koopia, millesse teevad vajadusel parandusi, näiteks kus ja kuidas on katse muutunud, ning annavad selle info siis põhisõitjatele edasi. Ott Tänaku ja Martin Järveoja nn gravel crew ehk esiauto meeskonnas on Martin Kangur ja Kuldar Sikk.

Kuigi möödas on ajad, mil asfaldirallideks kasutasid meeskonnad spetsiaalseid asfaldisõitjaid, on kindlasti väike eelis neil sõitjatel, kes on oma karjääri jooksul rohkem asfaldil sõitnud. Kas nad seda ka enda kasuks tööle suudavad panna, seda saame näha juba nädalavahetusel.

Tagasi üles