Martin Rumpi debüüti uues võistlussarjas jäid varjutama kummalised probleemid

Silver Tabo
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Martin Rump.
Martin Rump. Foto: Erakogu

Malaisias Sepangi F1 ringrajal toimunud Blancpain GT Asia sarja esimesel etapil tegi oma debüüdi Eesti võidusõitja Martin Rump.

Nädalavahetus algas testisõitudega, mis toimusid kolme päeva vältel. Number 18 Audi R8 näitas paljulubavat kiirust, roolis eestlane Martin Rump ja lõunakorealane Rick Yoon. Reedestel ametlikel testidel näitas eestlane 30 auto seas parimat ringiaega.

Laupäeva hommikuga kaasnesid aga tehnilised probleemid. Viimases ehk kolmandas testisõidus tabas Rumpi masinat mootoririke. Boksi tagasi jõude, andis KCMG tiim endast parima, et auto peagi algavaks kvalifikatsioonsõiduks tööle saada, kuid edutult. Kumbagi kvalifikatsiooni seega ei jõutud.

Edasisel uurimisel selgus, et vajalik oli mootorivahetus. Seetõttu ei startinud #18 Audi  esimesse võidusõitu. Üleöö vahetati mootor ja pühapäeva hommikul toimunud teiseks võidusõiduks oli eestlane stardis. Kuna kvalifikatsioonisõitudes Rump ei osalenud, pidi ta tunniajast võistlussõitu alustama võistlejaterivi lõpust. Kui eestlane oli sõitnud 35 minutit ning asus üldarvestuses kaheksandal kohal, saabus #18 Audi rehvi- ja sõitjavahetuseks boksi. Boksiteel selgus, et rivaaltiimi Ferrari oli KCMG boksikoha blokeerinud. Tekkinud segaduse käigus oli #18 Audi boksipeatus 20 sekundit vajalikust pikem – tulemuseks kokkuvõttes 13. koht ja 7. koht Pro-Am klassis.

«Mul on hea meel, et suutsin näidata esiotsaväärilist kiirust. Blancpain sari kinnitas 30-sõitjalise stardiriviga väga tugevat konkurentsitaset, eriti Euroopast kohale tulnud maailmaklassi sõitjate tõttu. See, et kiirus nende vastu on olemas, on äärmiselt positiivne,» rääkis Rump. «Koostöö sõidupartneri Rick Yooniga sujus hästi ja mulle meeldis eriti ta efektiivne õppimisvõime ja julgus, mis on gentleman-driver’ite puhul üpris haruldane. Kuigi nädalavahetus möödus äärmiselt raskelt, õppisime väga palju. Saan öelda nii enda kui ka tiimi eest, et oleme Tais targemad ja tugevamad,» lisas Rump.

Järgmine Blancpain GT Asia etapp leiab aset Tais Buriram ringrajal 20.-21. mail. Martin Rump on aga juba tagasi Sepangis 6.-7. mail, kus toimub Audi R8 LMS Cupi esimene etapp.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles