Egon Kaur kirjutas ennast autoralli MM-sarja ajalukku

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Egon Kaur ja Mait Laidvee
Egon Kaur ja Mait Laidvee Foto: McKlein Photography

Autorallis ei pea võitmiseks olema alati kõige kiirem – piisab sellest, kui valid kiiruskatsetel valitsevatele oludele kõige sobivama hoo. Auto jääb terveks ja esikoha karikas pistetakse ka pihku. Just nii tegi Egon Kaur MM-sarja avaetapil.


Portugali rallil esimest korda MM-sarjas sõidetud WRC-akadeemia klassis võidutsenud Kauri taktika õnnestus tulemuseks vormida kellassepa täpsusega. Kogu võistluse liidrite kannul esikolmiku piiril luuranud eestlane tõusis kolm kiiruskatset enne lõppu teiseks, eelviimasel kiiruskatsel aga klassi liidriks. 22 km pikkune viimane kiiruskatse kujunes tema jaoks võidu vormistamiseks.

«Väga keeruline võistlus. Tähtis oli end tagasi hoida ning leida kiire sõidu ja auto hoidmise vahel tasakaal,» sõnas Kaur. «Vahepeal tundsin soovi tempot tõsta, kuid suutsin end taltsutada. Kunagi ei võinud teada, milline kivi järgmise kurvi taga teel lebab.»

Kauri muutis kärsitumaks teadmine, et mitmed konkurendid pigistasid Super-1600 klassi kuuluvast Ford Fiestast välja palju suurema hoo. Eestlane uskus, et on võimeline sama kiiresti sõitma, kuid suutis ihasid taltsutada ja kaotas vahepeal klassi liidrile juba poolteist minutit.

«Enne iga kiiruskatset vaatasime, mis meid ees ootab, ja vastavalt sellele valisime tempo,» rääkis koos Mait Laidveega sõitnud Kaur. «Suutsime sõita nii, et ei lõhkunud ainsatki rehvi – õigemini peaaegu, üks rehv jooksis vaikselt tühjaks, kuid see ei seganud sõitmist. WRC-akadeemia sarjas kasutatavad rehvid pidasid tegelikult paremini vastu, kui arvasin. Ka konkurendid suutsid suurest lõhkumisest pääseda, aga nad sõitsid lihtsalt rajalt välja.»

Kaur ise sai samuti võistluse jooksul ehmatuse osaliseks. Laupäevasel kolmandal kiiruskatsel põrutas ta oma Fordi esimese nurgaga vastu kivi. Pauk oli nii kõva, et esialgu kahtlustas ta rehvi purunemist, järgmisel hetkel aga arvas, et katki läks pooltelg. Õnneks olid need arvamused valed, kuid mootor tuli paugu peale kinnituste küljest lahti. Enne viimast kolme kiiruskatset said mehhaanikud auto taas korda.

Tänavu FIA toel loodud ja noortele rallimeestele mõeldud MM-sarjas sõidetakse kuus etappi. Omapära seisneb aga selles, et võrreldes ülejäänud MM-sarjas osalejatega piirdub nende võistlus kahe päevaga. Seega võis Kaur juba laupäeva õhtul võidupidu alustada.

«Selle sarja jaoks on 280 km kiiruskatseid paras maa. Pikema võistluse puhul hakkaksid need autod lagunema,» märkis ta ja lisas, et karjääri seni olulisema võidu eest sai ta auhinnaks kena ja väärika karika.
WRC-sarjas rassisid rallimehed pühapäeva pärastlõunani. Võitis prantslane Sebastien Ogier, kes edestas oma kuulsat meeskonnakaaslast Sebastien Loebi 31,8 sekundiga. Jari-Matti Latvala kaotas kolmandana juba ligi kolm ja pool minutit. Super-2000 klassi Škodal võistelnud Karl Kruuda oli kokkuvõttes 13. kohal.

MM-sarja kokkuvõttes tõusis Loeb Mikko Hirvoneni kõrvale. Mõlemal on koos 58 punkti, Latvala jääb kolmandana maha kümne silmaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles