Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Mercedes rebib Ferraril eest

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Mercedes on Hispaania GPl teiste arenduste kõrval oma vormeli nina kitsamaks teinud. | FOTO: JOSEP LAGO/AFP/Scanpix

Oleks väär öelda, et Mercedese F1 meeskond on oma tänavust vormelit Hispaania GP eel tundmatuseni muutnud. Ometi on hõbenooltel küljes ohtralt uusi vidinaid, mille eesmärk üks – jätta esimestel etappidel kõva peavalu valmistanud Ferrari meeskond kaugele selja taha.

Vormelihooaja algus oli üle aastate erakordselt pingeline – esimene etapp Austraalias kuulus Sebastian Vettelile (Ferrari), teine Hiinas Lewis Hamiltonile (Mercedes). Bahreinis oli taas kiireim Vettel, ent Venemaal triumfeeris esimest korda karjääri jooksul Valtteri Bottas (Mercedes). Vestmanni-Piibelehe võitlus tähendab, et meeskondlikus MM-tabelis edestab Mercedes Ferrarit praegu ühe punktiga ning sõitjate paremusjärjestuses on Vetteli edu Hamiltoni ees 13 silma. Mercedeste kolmeaastane hegemoonia sai näiliselt murtud.

Hooaja viienda etapina on sel nädalavahetusel kavas Hispaania GP. See tekitab kuninglikus vormelisarjas igal aastal parajat elevust, sest vanasse Euroopasse naasmine tähendab, et tehastest saadetakse vormelite külge kruvimiseks uusi detaile, mida on hooaja alguses saadud õppetundide toel arendatud. Reedesed vabatreeningud näisid, et Mercedes tundub olevat uuendustega täppi tabanud.

Mida on muudetud? Auto esiosa näeb nüüd välja kui Michael Jacksoni nina karjääri lõpuaastatel. Seda tehti suisa nõnda palju kitsamaks, et vormel pidi uuesti läbima Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) kokkupõrketestid. Lisaks disainiti ümber palju aerodünaamilisi tiivakesi – veebileht Motorsport.com luges Mercedese vormelil kokku veel vähemalt kaheksa suuremat või väiksemat muudatust, mis kõik kihutava auto ümber õhuvoole paremini suunama peaksid.

Lisaks pani Mercedes Barcelonas mõlemale oma vormelile peale alles hooaja teise mootori lubatud neljast. Ametlik põhjus on ilmne – varasemad jõuallikad olid juba neli GPd vanad ning nende «parim enne» möödas. Mitteametlikud jutud räägivad aga, et Mercedes olevat mootori juureski leidnud mooduse mõni kilo maha viilida.

Muutused on esmapilgul osutunud edukaks. Reedestel vabatreeningutel jäid Mercedesed igatahes püüdmatuks. Tiimisiseses paremusjärjestuses edestas Hamilton kahel korral Bottast, aga vahe oli mõlemal puhul imepisike – vastavalt 0,089 ja 0,090 sekundit. Ferrarid jäid hõbenooltest aga kaugele. Esimesel vabatreeningul kaotas Kimi Räikkönen Hamiltonile 0,935 ja Vettel 1,079 sekundit. Teisel, kui mõlemad tiimid keskendusid pikema distantsi läbimisele, Mercedese edu kahanes, ent ikkagi jäi Räikkönen 0,310 ja Vettel 0,418 sekundi kaugusele.

Mõistagi on tegu alles reedeste vabatreeningutega, kus meeskonnad kõiki kaarte lauale ei lao, aga märgid on õhus, et Mercedese viimased arendused on Ferrari omast võimekamad. Kas need töötavad sama hästi ka võistlusolukorras, selgub juba pühapäeval. Tuled kustuvad Barcelona ringrajal kell 15.00.

Tagasi üles