Postimees Portugalis: kas MM-tiitli jagavad M-Sport ja Hyundai?

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Thierry Neuville loodab Portugalis vältida mulluseid apsakaid - tema Hyundaisse ei tangitud toona piisavalt kütust.
Thierry Neuville loodab Portugalis vältida mulluseid apsakaid - tema Hyundaisse ei tangitud toona piisavalt kütust. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Kes vana asja meelde tuletab, selle silmaga tuleb teha teate küll mida. Aga kui Thierry Neuville poleks hooaja esimesel kahel autoralli MM-etapil liidrikohal kihutades eksinud, oleks just tema praegu favoriit 2017. aasta maailmameistritiitlile

Neuville katkestas nii Monte Carlo kui ka Rootsi ralli esikohalt ja mängis maha oivalise võimaluse haarata MM-sarjas enda kätte liidriohjad. Belglase tööandja, Hyundai meeskonna tiimiboss Michel Nandan nendib, et pärast mitut Volkswageni võimu all veedetud aastat on tänavune MM-hooaeg erakordselt põnev: «Tuleb tõdeda, et reeglid on karmid ja piirangud suured – meeskondadele on jäetud teatud vabadus, aga mitte liiga suur. Ja seetõttu on autode jõudlus üsna sarnane. Muidugi annab see MMi põnevusele vaid hoogu juurde. Lisaks muidugi on igas tiimis tänavu vähemalt üks tipp-piloot.»

Kui tõmmata aasta esimese viie etapi järgi mingeid jõujooni, siis võib väita, et Toyota ning Citroeni meeskonnad on piisavalt tugevad, et siin-seal valusalt salvata, aga kaks kõige vingemat rallimasinat on valmis ehitanud Hyundai ning Ott Tänaku leivaisa M-Sport. Kas need kaks tiimi jagavad ka MM-tiitli?

«Võib täiesti nii minna,» tõdeb Nandan. «Aga Toyota on saanud valmis suurepärase autoga, võitnud Rootsi ralligi ja nüüd on nad (alates Portugali rallist) väljas kolme autoga, nii et küll nad samm-sammult arenevad. Citoren, okei, pole hooaega alustanud nii kuidas nad oleksid soovinud, aga neil on rallimaailmas meeletult kogemusi nii et küllap nemadki end kiirelt koguvad. Nii et praegu võib tõesti tunduda, et peame peamist lahingut M-Sport tiimiga, aga ma olen üpris kindel, et kolme-nelja ralli pärast, kui hooaja selgroog on murtud, on ka Toyota ja Citoren tagasi tipus. Ja see teeb kogu sarja veel eriti põnevaks!»

Mida tihedam on jaht tiitlile, seda valusamalt salvavad ambitsioone eksimused. Täpselt aasta tagasi pidi Nandan Portugalis istuma maha ametlikul pressikonverentsil ja nentima, et rallil viiendat kohta hoidnud Neuville pidi katkestama, kuna tema masinasse ei tangitud viimasel teeninduspausil piisavalt kütust. Belglane jäi tühja paagiga lihtsalt tee äärde.

«Eks me õpime oma vigadest,» saab tiimiboss nüüd enda kulul naerda. «Eelmisel aastal oli meil kaks suurt häda – me grillisime ühe auto kenasti ära (avarii teinud Hayden Paddoni auto süütas metsatulekahju, mis lõpetas ka Ott Tänaku ralli – V.V.) ja teisel sai kütus otsa. Et see ei korduks, said asjad paika juba pärast eelmise aasta rallit,» lubab Nandan.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles