WRC-autol Harju ralli võitnud Georg Gross: kihvt on tagasi ralliradadel olla!

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Georg Grossi ja Raigo Mõlderi mattmust Ford Focus RS WRC.
Georg Grossi ja Raigo Mõlderi mattmust Ford Focus RS WRC. Foto: Viljar Voog

Aasta tagasi päästis Ott Tänak Portugali rallil oma Ford Fiesta RS WRC võistlusaauto metsatulekahjus vrakiks põlemisest. Nüüd on seesama masin kihutamas juba Eesti teedel. Tänaku hea sõber ja toetaja Georg Gross võitis reedel-laupäeval toimunud Harju ralli, edestades lõpuks teise koha saanud Siim Plangit 33,5 sekundiga.

Grossi ja tema kaardilugeja, varem Tänaku kõrval istunud Raigo Mõlderi, võit oli oodatud – on ju tema uus auto kordades vingem kui ükskõik milline koduste konkurentide masin. Rakvere mehe enda sõnul on aga tal veel kõvasti arenguruumi, sest mitmeaastane rallipaus on jätnud oma jälje. «Eks meil on sõit praegu ikka natukene ebakindel. Keerulisemaid kohti, mis Raigo mulle ütleb, ei taha vastu võtta. Legendi tõlkimine võtab natukene aega ja suurel kiirusel on see keeruline. Sinna kaotame aega,» rääkis Gross, et ta alles saab uue autoga sinasõbraks. «Ja pidurdusmaad on paigast ära. Aga muidu on kihvt tagasi ralliradadel on!»

2013. aastal tuli Gross absoluutarvestuses Eesti meistriks. Autoks tema istumise all oli toona 2008. aasta Ford Focus WRC. Seejärel sai masin maha müüdud ja teenitud raha kulutati Tänaku MM-karjääri taaselustamisse. Investeering läks õnneks ja Tänak kihutab nüüd maailma absoluutses tipus rallivõitudele, Gross aga sai sõbra kaudu soetada endale mulluse Fiesta mudeli. Kuidas ta oma kahte WRC-autot võrdleb?

«Selle autoga sõites on tunne parem ja ta kuulab hästi sõna. Pidurdab väga hästi, keerab hästi,» hindab Gross. «See teine WRC oli õudsem. Jõudu oli tal isegi natukene rohkem – kaheliitrine mootor – aga ta oli alajuhitav ja hirmsam oli sõita. Selle uuega on lihtsam.»

Kui kõik läheb plaanipäraselt, kroonitakse Gross neli aastat pärast viimast tiitlit taas Eesti meistriks. Siinsetel ralliradadel lihtsalt pole ühtegi teist nõnda kiiret masinat, et talle ohtlikuks saada. «Ei tohiks saada, aga ralli on juba selline ala, et piisab ühest väiksemast apsust. Eriti, kui võtad natukene ettevaatlikumalt, võivad need vead sisse lipsata. Tuleb üritada sõita omaenda turvalist tempot,» nendib Gross, et eksimisruumi tal veel pole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles