POSTIMEES JYVÄSKYLÄS Tänak võib tuleval hooajal rinda pista üheksakordse maailmameistriga

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Loeb
Sebastien Loeb Foto: ANDREJ ISAKOVIC/AFP

Sebastien Loeb istub taas WRC-autosse! Aastatel 2004-2012 üheksa järjestikkust MM-tiitlit võitnud prantslane testib augusti alguses kodumaal Citroeni tänavust rallimasinat ning tiimiboss Yves Matton ei eita, et see võib olla 43-aastase Loebi MM-sarja naasmise algus.

«Seb on seda tüüpi inimene, et kui millelgi on neli ratast ja mootor, siis ta tahab sellega sõita ja mõistagi on 2017. aasta WRC autod selle nimekirja tipus,» rääkis Matton, kuidas pärast aktiivse rallikarjääri lõppu ringrajaspordile, viimastel aastatel aga rallikrossi MM-sarjale ja kestvusrallidele keskendunud Loeb ringiga tagasi juurte juurde naasis. «Rallisõit annab talle suurima adrenaliinilaengu.»

Nõnda võttiski Loeb paar kuud või paar nädalat – Matton ei mäletagi enam täpselt millal – Citroeniga ühendust ja palus võimalust nende uut rallimasinat testida. Ühiselt leiti sobiv aeg ja paik – augusti esimesel nädalal Prantsusmaa asfaldil, kus Loeb saab üheks päevaks C3 WRC rooli istuda. Seda esialgu.

«Kui ta tunneb end hästi ja me oleme rahul tema poolt meile antava tagasisidega, siis vaatame edasi, äkki tekib tal võimalus testida ka kruusal,» selgitas tiimiboss. «Ja kui ka pärast seda oleme üksteisesse armunud, siis võib see suhe edasigi jätkuda,» lisas ta naerdes. «Aga praegu on see lihtsalt temale võimalus autoga tutvuda ja meile kuulda kogenud sõitjalt C3 kohta tagasisidet, ei enamat. Äkki ta ütleb pärast seda ühe päeva juba, et tal on nüüd sott selge, millised need uued autod on ja enamat ta ei soovigi ja selleks pole aegagi. Praegu sõidab ta ju kestvusrallisid ja rallikrossi (Mõlemat Peugeot meeskonnas, mis kuulub Citroeniga samasse kontserni – V.V.) ja need kohustused täidavad tema kalendris palju päevi.»

Kuid ütleb ju vanasõnagi, et vana arm ei roosteta. Kui 43-aastane Loeb juhtub uude Citroeni ära armuma, siis nendib Matton, et ta on valmis prantslasega asuma läbirääkimistesse võimalike WRC-startide osas. Sel hooajal Loeb küll MM-sarja kaarte segama ei tule – Citroenil on niigi palgal liiga palju sõitjaid, et neid igal MM-etapil sõidutada –, kuid jutu alla võib tulla 2018. ralliaasta. Justnimelt, aasta! «Mulle tundub, et lühikeses plaanis pole kasulik, kui ta sõidaks kaasa vaid ühe etapi,» rõhutab meeskonnajuht. «Me teame ju, et MM-sarja tase on praegu küllaltki kõrge ja neis uutes autodes on vaja läbida päris palju kilomeetreid, et olla oma võimete tipus. Nii et kui ta sooviks võistelda, peaks ta selleks väga korralikult harjutama. Kui see projekt ette võtta, siis tõsiselt.»

Sealjuures pole rallimaailmas viimase viie aastaga midagi eriti muutunud. Loeb lahkus tipus olles MM-karusellilt, sest ta oli väsinud reisimisest ja perest eemal olemisest. «Ma ei saa öelda, et praegu oleksid asjad palju rahulikumad,» naerab Matton.

Kas ja kui suured on aga võimalused tuleval hooajal Citroeni roolis näha teist Sebastienist mitmekordset maailmameistrit? On ju Ogieri leping M-Sport tiimiga lõppemas ja eratiimil oli juba ühel hooajal keeruline nõnda nimekale piloodile palka maksta, mis siin tema teenete säilitamisest rääkidagi. On kindel, et Hyundais prantslasele kohta pole, aga Citroen ja Toyota rooli ta potentsiaalselt mahuks.

«Kui meil tekib ühine huvi midagi koos teha, siis küll me sellel teemal vestleme,» räägib Matton, et praegu pole Ogieri palkamisest konkreetselt juttu olnud. Tühja tšekki palganumbri kirjutamiseks Prantsuse meeskond kodumaa sõitjale aga kindlasti ei ulata: «Ilmselgelt ei ole meeskondade pakutav palgatase samal tasemel kui vanasti, kui teatud autotootjad (ilmne vihje Ogieri endisele tööandjale Volkswagenile, kes nautis nii enda kontserni kui ka Red Bulli finantstuge – toim) sarjas osalesid. Sinnani numbrid enam ei küündi ja kõik osapooled peavad kokkuleppeni jõudmiseks vaeva nägema.»

Ilmselt on aga Ogieri palkamisel hoopis suuremaks probleemiks C3 vaevavad hädad – MM-sarjas ollakse tiimide arvestuses paduviimased, prantslane ihkab aga palganumbrist enam sõita just võitudele ja tiitlile. Kes teab, ehk saab Loeb testil Citroeni muredele pihta ja sillutab nii teed kui mitte enda tagasitulekule, siis nimekaimu naasmisele prantsuse talli, kus ta kaheksa aastat tagasi debüteeris.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles