POSTIMEES JYVÄSKYLÄS Veel aasta tagasi võimatuna näinud juhus on Soomes 1,3 sekundi kaugusel

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esapekka Lappi
Esapekka Lappi Foto: Ivo Kivistik / Red Bull Content Pool

Soome rallil on pärast laupäevast võistluspäeva kohalike pilootide kolmikjuhtimine. Aga kui ei oleks? Kui Efyn Evansit 1,3 sekundiga edestav Juho Hännineni kaotaks waleslasele viimasel võistluspäeval oma positsiooni? Siis saaks tõeks uskumatuna näiv statistiline kokkusattumus

Vastava nüansi tõi välja pärast Jari-Matti Latvala katkestamist Soome rallit juhtiv Esapekka Lappi, kes ütles päeva lõpus peetud pressikonverentsi: «Praegu on siin poodiumil Juho, aga kui Elfyn temast mööda tõuseks, oleks tänavune esikolmik täpselt sama, mis möödunud aastal WRC2 arvestuses.»

Vastab tõele: mulluse Soome ralli võitis kõige vingemate autode sõsarkategoorias Škoda Fabial kihutanud Lappi, kes edestas sarnast masinat roolinud Teemu Sunineni 41,7 sekundiga. Kolmandana lõpetas toona Ford Fiesta R5 roolis olnud Evans (+2.01,8).

Tänavugi on Škoda Toyota Yaris WRC vastu vahetanud Lappi kindel liider – Suninen (Ford Fiesta WRC) kaotab talle viimase rallipäeva eel 49,1 sekundit, Hänninen (Toyota) 53,4 ja Evans (Ford) 54,7. Aga klass on meestel hoopis teine – WRC2 asemel kihutatakse tõega MM-ralli võidule. Ulmeline saavutus, kui võtta arvesse, et tänavuseks hooajaks tegid WRC-autod kõva arenguhüppe ning enamik eksperte arvasid, et samm R5 masinalt kõige kangemasse võistlusklassi saab olema senisest keerulisem.

Reaalsus on osutunud aga teistsuguseks: kui Evansil on vähemalt varasemast WRC-auto taltsutamise kogemus olemas, siis Lappi ja Suninen on sellel tasemel suhtelised kollanokad. Aga annet on meestel ilmselgelt kõvasti!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles