Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
SISUTURUNDUS

Üks õlu, kümmekond kasutegurit

PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: pixabay.com

Kas teadsid, et alkoholivaba õlu sisaldab olulisel määral B12 vitamiini ja foolhapet ehk folaate? Vaatame lähemalt, kuidas need ained kehale kasulikud on.

Alustame kogustest ehk kui palju on palju? Näiteks alkoholivaba Saku Originaal annab inimese organismile 30% B12 vitamiini päevasest võrdluskogusest. Folaatide puhul on kasu veelgi suurem: Saku alkoholivaba õlu sisaldab koguni 40% päevasest võrdluskogusest.

Põhjusega öeldakse, et B12 on energiavitamiin. Esimesena annab selle puudusest märku tunne nagu energiat ei jätkuks, ajutine segadus või üllatav nõrkusehetk.

Sõltumata treenitusest ja füüsilisest vormist peaksid kõik, kes tunnevad väsimust või nõrkust, tarbima rohkem B12-vitamiini. Selleks on mitu põhjust.

Jooksmine, eriti pikemate distantside läbimine, on inimese kehale tõsiseks koormuseks. Pulss muutub kiiremaks, verevool ja hingamine intensiivsemaks ning lõpuks suureneb ka vajadus lisakalorite järele. Taastumiseks vajab organismi selliseid toitaineid, mis soodustavad vere punaliblede moodustumist, normaalset energiavahetust ja vähendavad väsimust ning kurnatust. Vitamiin B12 toetab kõiki nimetatud funktsioone.

Lisaks mainitud omadustele aitab B12 kaasa immuunsüsteemi, psühholoogiliste funktsioonide ja närvisüsteemi normaalsele talitlusele ning osaleb veel mitmes ainevahetusprotsessis.

Folaatidest räägitakse sageli kõrvuti foolhappega, kuid tegemist on siiski veidi erinevate ainetega. Folaadid on B9 vitamiini looduslik vorm, mida leidub paljudes taimsetes ja loomsetes toiduainetest. Foolhape on aga seesama B9 sünteetilisel kujul.

Folaatidel on mitmeid plusse, kuid üheks huvitavamaks funktsiooniks on homotsüsteiini ainevahetuse toetamine.

Teadlased on avastanud seose intensiivse treeningu ja homotsüsteiini vahel. Tõsisem pingutus tõstab homotsüsteiini taset veres, mis omakorda võib suurendada veresoonkonnahaiguste tõenäosust.

Folaadid aga ei lase sellel ohul tekkida, sest vähendavad homotsüsteiini taset. On tuvastatud, et intensiivse treeningu puhul ei suurenda folaatide tarbimine nende sisaldust veres, küll aga langeb samal ajal ohtliku homotsüsteiini kogus.

Folaadid aitavad kaasa ka normaalsele vereloomele. Organismi võime luua uusi terveid vererakke on seotud treenigust taastumisega. Folaatide ebapiisav kogus võib piirata sooritusvõimet, sest hapniku transportimiseks vajalike punaste vereliblede hulk väheneb. Äärmuslikul juhul kaasneb pikaajalise folaatide vähesusega väsimus ja aneemia.

Sellega folaatide kasulikkus aga ei piirdu. Folaadid aitavad kaasa ka immuunsütseemi, aminohapete sünteesi ja psühholoogiliste funktsioonide normaalsele talitlusele.

Tagasi üles