Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Singapuri etapp: strateegiliste plaanide ja otsuste tõehetk

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Red Bulli esipiloot Daniel Ricciardo. | FOTO: XPB Images/Press Association Images/Scanpix

Singapuris sel nädalavahetusel peetava vormel 1 etapi teisel vabatreeningul näitasid võimu Red Bulli meeskonna autod. Parima aja sai kirja Daniel Ricciardo, edestades tiimikaaslast Max Verstappenit 0,556 sekundiga. Kolmas oli MM-sarja liider Lewis Hamilton.

Probleemide küüsis vaevlesid aga Ferrarid. Sebastian Vettel pidi ühe kiire ringi aeglasemate autode tõttu pooleli jätma ja sõitis järgmist kiiret ringi üritades seina, saades kirja alles 11. aja. Kimi Räikkönen oli samuti autoga hädas ja lõpetas 9. ajaga. Esikolmikule järgnesid Valtteri Bottas Mercedesel, Nico Hülkenberg Renault'l ning McLareni sõitjad Fernando Alonso ja Stoffel Vandoorne.

Hamilton edestab Singapuri etapi eel MM-sarja kokkuvõttes Vettelit kolme punktiga. Singapuris võivad üllatuslikult esikohasoosikuteks kerkida aga hoopis Red Bullid, sest Ricciardo oli reedel konkurentidest selgelt kiirem ka siis, kui võistkonnad imiteerisid võistlusdistantsi läbimist. Ehkki Singapuri rada peetakse Ferraridele soodsaks, jäi Vettel vabatreeningute jooksul võidusõiduimitatsioone võrreldes Hamiltonile napilt alla. Singapuri etapi põhisõit peetakse pühapäeval Eesti aja järgi kell 15.

Samal ajal võistlemisega tegeletakse vormelimaailmas ka strateegiliste plaanide ja otsustega. McLareni vormel 1 võistkond ja Honda teatasid eile ametlikult, et nende õnnetuks osutunud koostöö lõpeb käesoleva hooajaga. McLaren hakkab uuel hooajal kasutama Renault' jõuallikaid, seni prantslaste toodangu abil liikunud Toro Rosso tiim võtab aga omakorda kasutusele Honda mootorid.

Nii Honda kui ka McLareni juhid sõnasid, et tegu on mõlemale osapoolele parema sammuga. «Kahju, et pidime sellise sammu astuma enne oma eesmärkide täitmist, kuid tegime otsuse usus, et mõlemat ootab ees helgem tulevik,» vahendas väljaanne Autosport Honda presidendi Takahiro Hachigo sõnu.

«Me pole kunagi kahelnud Honda pühendumises – nad on tõestanud, et on võidu- ja uuendusmeelsed. Kuid mitmel põhjusel pole meie koostöö olnud särav. Miski ei jäänud tahtmise taha, ent mõlemal on aeg oma teed minna. Loodame, et Honda-sugune suur nimi jõuab tagasi tippu, meie ala on nende osalemist väärt,» lisas McLareni tegevjuht Zak Brown.

McLareni ja Honda koostöö tõi 2015. aastal kaasa vaid kuus punktikohta, ehkki tiimis sõitsid Fernando Alonso ja Jenson Button. Mullu jõudis Alonso punktidele kaheksa ja Button seitse korda, tänavu peetud 13 etapil on Alonso punkte teeninud kaks korda ja Stoffel Vandoorne vaid ühe korra. Viiendast kohast kõrgemal pole ükski McLaren-Honda kahe ja poole aasta jooksul lõpetada suutnud.

Tagasi üles