Tänak ja Kruuda ei pruugi Rally Estonial osaleda

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tšehh Martin Prokop Sardiinia MM-rallil kihutamas.
Tšehh Martin Prokop Sardiinia MM-rallil kihutamas. Foto: Karli Saul

Kuigi juuli keskel toimuvale Rally Estoniale on oodata SWRC-sarja koorekihti, pole kahe eestlasest tipppiloodi – Ott Tänaku ja Karl Kruuda – osalemine veel sugugi kindel. Suurürituse korraldajatele ja Eesti rallifännidele oleks nende puudumine suur löök.



Ralli peakorraldaja Urmo Aava on Tänaku ja Kruuda esindajatega rääkinud, kuid osalemiseks kindlat kokkulepet veel pole. Samas pole kumbki kinnitanud ka loobumist.

«Mõistan nende kõhklusi – raha on piiratult ja esmatähtis on sõita lõpuni MM-hooaeg. Pealegi jääb Rally Estonia ja Soome MM-ralli vahele vaid nädal,» sõnas Aava. Juhul kui Otepää ümbruse teedel peaks midagi juhtuma, võib tehnika sõidukorda saamine väikestele tiimidele üle jõu käia.

MM-Motorspordi värvides Ford Fiestaga sõitev Tänak viibib praegu Argentinas, kus nädalavahetusel peetakse järjekordne MM-etapp. Eestlased seal starti siiski ei lähe, pärast Sardiinia ralli võitu rääkis Tänak, et kaugele maale sõidetakse tuleviku tarbeks legendi koostama.

SWRC-sarjas liidrikohta jagav Tänak ja Škoda Fabiaga sõites kolmandat positsiooni hoidev Kruuda saaksid kodus võistelda aga enamiku oma suurte konkurentidega.

Juba varem on teatatud, et siia saabub koos Tänakuga MM-sarja juhtiv tšehh Martin Prokop. Tulijate hulgas on ka 6. kohal olev sakslane Hermann Gassner ja Jordaania MM-rallil selle klassi võitnud portugallane Bernardo Sousa. Aava loodab jõuda kokkuleppele ka Nasser Al-Attiyahi ja väga tugeva soomlase, IRC-sarja meistri Juho Hännisega.

Kuigi nimed on kõlavad, pole neile Rally Estonial kõrged kohad sugugi garanteeritud.

Põhjus peitub selles, et võrreldes MM-rallidega on Eestis toimuval kihutamisel üks oluline eripära – SWRC-sarjas kasutatavad Super-2000 masinad ja suured N-rühma autod võistlevad ühes klassis. Muust maailmast eristab siinset võidukihutamist seegi, et nende kahe klassi võrdluses kipuvad peale jääma N-rühma sõidukid.

«See on siinsete teede ja pinnase eripära,» selgitas Aava. «Enamik lisakatseid on väga kiired, kuid S-2000 autode tippkiirus on vaid 165 km/h. Pealegi on tegemist vabalt hingavate mootoritega, suurel kiirusel napib neil jõudu. N-rühma autod on küll raskemad ja halvema vedrustusega, kuid nende tippkiirus küünib kõrgemale. Kui teed püsivad terved ja pinnasele ei teki roopaid, peaks N-rühma masinatel tekkima väike eelis.»

Aava lisas, et lisaks Eestile lööb N-rühma paremus välja ka Läti, Leedu ja Poola teedel. Soomes kallutavad rohked trampliinid ning kitsamate ja pehmema pinnasega teede kasutamine vaekausid juba S-2000 autode poole, sama kehtib Lõuna-Euroopas, kus teed on väga käänulised ja roopas ning kiirused pole Eestiga võrreldavad.

Maailma tipptasemel S-2000 autodega sõitjate ja koduseid teid peensusteni tundvate eestlaste vahel võibki oodata põnevaid heitlusi. «Usun, et meie N-rühma masinatega sõitvad noored kuked Kaspar Koitla ja Sander Pärn võivad olla külalistest kiiremad. Kindlasti peab arvestama ka lätlase Janis Vorobjovsi ja leedulase Vitautas Švedasega,» loetles Aava eliitseltskonna võimalikke kimbutajaid.

Kuna rahvusvahelises rallielus käib täie hooga uute võistlusklasside loomine, võib Auto24 nime kandval Rally Estonial tublisti kaarte segada ka R4 klassi auto. Eesti teedel pole sellist masinat veel nähtud, hiljuti Lätis Talsis sõidetud rallil startis aga seda tüüpi autoga soomlane Jari Ketomaa.

«Auto oli nii kiire, et kohati pakkus ta WRCga sõitnud Georg Grossile tõsist konkurentsi,» märkis Aava.

Tegelikult on tegemist N-rühma Mitsubishi Evo 10ga, kuid eriliseks muudavad selle võidusõiduks sobivamad amortisaatorid ja spetsiaalne plastkere. Sõiduvahend on seetõttu tavapärasest kergem ja ralliks sobilikum. R4 klassi autode arendamisel on FIA toetus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles